اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قهرمان کاراته جهان:

سبک‌گرایی مهم‌ترین عامل افت کاراته فارس است

خبرگزاری فارس: قهرمان کاراته جهان گفت: برای کاراته فارس جای تاسف دارد که تعدد سبک‌ها موجب شده تا مربیان این استان از اصل مطلب دور شوند.

سبک‌گرایی مهم‌ترین عامل افت کاراته فارس است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان فارس، محمدرضا محمدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با انتقاد از وضعیت موجود کاراته فارس اظهار داشت: کاراته در اصل به معنای مبارزه با دست خالی در راه زندگی است و کسی که به این ورزش می‌پردازد در واقع با دست خالی در راه زندگی مبارزه می‌کند.

وی اضافه کرد: برخی از مربیان به جای اینکه قهرمانان خود را برای حضور در تیم‌های ملی و لیگ‌های کشوری مهیا کنند با حضور در مسابقات سبکی و پرداخت هزینه‌های گزاف مسیر اشتباه را پیش می‌گیرند.

محمدی تصریح کرد: با این حال سبک‌ها در راستای تربیت قهرمانان می‌توانند خدمات شایانی را ارائه دهند ضمن اینکه در فارس این امر محقق نشده و شرایط به گونه‌ای است که قهرمانان جهانی سبکی بسیاری داریم، اما آنها هنوز پیراهن تیم ملی را نپوشیده‌اند.

وی افزود: افزون بر 11 هزار کاراته‌کای سازمان یافته در فارس فعالیت دارند که این تعداد ورزشکار از سویی فرصت مناسبی برای تربیت قهرمانان است و از سوی دیگر تعدد بسیار سبک‌ها در دو بخش کنترلی و غیرکنترلی، خود چالشی بزرگ به حساب می‌آید و نیازمند مدیریت و برنامه‌ریزی کلانی است تا بتوان فعالیت آنها را قانونمند و بر آنها نظارت کرد.

محمدی خاطرنشان کرد: هر سال می‌بینیم که گروهی از ورزشکاران کاراته این استان به مسابقاتی در کشورهایی نظیر امارات، ترکیه، سریلانکا و غیره که به هیچ وجه جایگاهی در سطح بین‌المللی کاراته ندارند، اعزام می‌شوند و در این رقابت‌ها حتی قهرمان و ستاره مسابقات نیز می‌شوند و در بازگشت با توجه به ارتباطی که دارند از آنها تجلیل می‌شود و همچنین در رسانه‌ها تبلیغ می‌کنند.

وی ادامه داد: آیا رقابت‌هایی که تنها 13 کشور در آن حضور دارند را می‌توان رقابت‌های جهانی نامید و یک نوجوان 10 ساله می‌تواند در رقابت‌های جهانی شرکت کرده و در آن مسابقات سه مدال کسب کند و یا ستاره رقابت‌ها شود.

ملی‌پوش پیشین کاراته با اشاره به اینکه چرا برخی از مربیان و اساتید کاراته فارس به این مسئله تن می‌دهند و از عدم آگاهی اولیای ورزشکاران سوءاستفاده می‌کنند، افزود: با عنوان جهانی یا آسیایی فرزندان، آنها را با هزینه‌های گزاف به رقابت‌های سطح پایین می‌برند و به ظاهر آنها را یا قهرمان جهان و یا قهرمان آسیا باز می‌گردانند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها به دلیل عدم آشنایی، فرزندان خود را به رقابت‌های غیرمعتبر اعزام می‌کنند و در بازگشت انتظار دارند از فرزندانشان تجلیل شوند و در این راه قول‌هایی نیز به آنها داده می‌شود که توقع ایجاد کرده و پس از گذشت چند ماه متوجه می‌شوند مدال فرزندشان از نظر قانونی فاقد ارزش جهانی و یا آسیایی است.

وی افزود: هیئت کاراته فارس در دو بخش می‌تواند به مبارزه با این معضل بپردازد، در بخش اول بعد اطلاع‌رسانی به خانواده‌ها است که می‌توان از طرق مختلف اقدام به این کار کرد تا آنها در دام افراد سودجو گرفتار نشوند و در بخش دوم نیز هیئت می‌تواند از طریق برخورد با خاطیان به مبارزه با این مسئله بپردازد و این امر به جز با همکاری مسئولان اداره کل ورزش و جوانان فارس میسر نمی‌شود.

وی گفت: مسئولان ورزش و جوانان این استان تاکنون با درایت خود از بروز بسیاری از معضلات در ورزش جلوگیری کرده‌اند و این بار نیز باید همکاری لازم را با هیئت کاراته استان داشته باشند تا مسئولان هیئت بتوانند با برخی از سبک‌ها و افراد خاطی برخورد قانونی کنند.

انتهای پیام/ز30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول