اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

3 ماه آینده

10 تخت دیالیز وارد چرخه درمان همدان می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان از وارد شدن 10 تخت دیالیز ظرف سه ماه آینده به چرخه درمانی استان همدان خبر داد.

10 تخت دیالیز وارد چرخه درمان همدان می‌شود

محسن جلالوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در ارتباط با وضعیت بیماران دیالیزی استان همدان با بیان اینکه استاندارد کشوری برای بیماران دیالیزی به این صورت تعریف می‌شود که به ازای هر چهار و نیم بیمار، یک تخت دیالیز داشته باشیم، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به تعداد تخت‌های دیالیزی که در استان در اختیار است، تعداد 12 تخت دیالیز کمبود داریم تا به استاندارد کشوری برسیم.

 

فارس: تعداد بیماران دیالیزی و تخت‌های فعال دیالیز در استان؟

جلالوند: مجموعاً در استان همدان 414 بیمار دیالیزی و 80 تخت فعال دیالیز وجود دارد که بر این اساس کمبود 12 تخت دیالیز مشخص می‌شود.

 

فارس: کمبود تخت‌های دیالیز در کدام شهرستان محرز است؟

جلالوند: در کل شهرهای استان همدان ما کمبود تخت‌های دیالیز داریم که با توجه به این کمبود، برنامه‌های توسعه را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه بحران کمبود تخت دیالیز در خود شهر همدان بود، افزود: با توجه به اینکه تعداد بیماران دیالیزی در همدان رو به افزایش بود و تعداد تخت‌ها ثابت، بحثی که داشتیم این بود که برخی از بیماران در ساعات غیر متعارف عصر و شب دیالیزشان به انجام می‌رسید که این بحث واقعاً خوشایند بیماران نیست.

 

فارس: برنامه‌های توسعه‌ای تخت‌های دیالیزی به چه شکل است؟

جلالوند: در راستای این مهم طی یک ماهه گذشته در شهرستان‌های کبودراهنگ و ملایر دو بخش را کلنگ‌زنی کردیم که بخش‌های مجهز و خوبی هستند که به چرخه درمانی استان اضافه می‌شوند.

 

فارس: هدف اصلی در بحث بیماران دیالیزی چیست؟

جلالوند: همه تلاش بر این است که دیالیز این نوع بیماران حداقل به موقع انجام شود تا این دیالیز به موقع حداقل بتواند کیفیت زندگی افراد را تأمین کند که خیلی مشکل خاصی نداشته باشند.

 

فارس: توسعه تخت‌های دیالیز در بیمارستان‌های همدان چگونه است؟

جلالوند: در حال حاضر در شهر همدان در بخش دیالیز بیمارستان شهید بهشتی فضای فیزیکی احداث 10 تخت دیالیز آماده شده و بودجه برای خرید دستگاه‌های دیالیز این بیمارستان نیز اختصاص داده شده و بر این اساس کار در حال انجام است.

 

فارس: استقرار 10 تخت دیالیز در بیمارستان شهید بهشتی تا چه زمانی صورت می‌گیرد؟

جلالوند: تلاش ما بر این است که حداکثر تا سه ماه آینده دستگاه‌های دیالیز وارد استان شود و در اختیار بیمارستان شهید بهشتی قرار داده شود تا بر این اساس بتوانیم بخش کوچکی از مشکلات بیماران دیالیزی را برطرف کنیم.

 

فارس: چالش بحث بیماران دیالیز استان در چند ماه اخیر چه بود؟

جلالوند: بخش دیالیز در استان با مشکل کمبود تخت و فضای فیزیکی مواجه بود که بر اساس تمهیداتی که از سال گذشته آغاز شده و فضای فیزیکی آماده شده امیدواریم بتوانیم گام مؤثری در راستای رفاه بیشتر بیماران دیالیزی استان برداریم.

 

فارس: در ارتباط با دستگاه‌های دیالیز و قیمت آنها توضیح دهید؟

جلالوند با بیان اینکه هر دستگاه دیالیز نیاز به دستگاه پشتیبان نیز دارد که در موقع خرابی جایگزین شود، گفت: 13 دستگاه دیالیز با قیمت متوسط حدود 30 میلیون تومان پیش‌بینی کرده‌ایم که اعتبار آن نیز در اختیار قرار داده شده است.

وی افزود: برای بیمارستان شهید بهشتی همدان، یک دستگاه آر او (دستگاه تصفیه‌کننده‌ای که در کنار دستگاه‌های دیالیز به عنوان دستگاه مادر و تغذیه‌کننده دستگاه‌ها قرار می‌گیرد) با قیمت حدود 50 میلیون تومان و نیز یک دستگاه دیالیز بدون نیاز به این سیستم آر او که پرتابل است بر بالین بیمارانی که در بخش‌های ویژه بستری هستند منتقل می‌شود و دیالیز را در آنجا انجام می‌دهد 55 میلیون تومان هزینه داشته است.

فارس: مجموع دستگاه‌های خریداری شده دیالیز بیمارستان شهید بهشتی چقدر هزینه در برداشته؟

جلالوند: در مجموع می‌توان گفت 13 دستگاه 30 میلیون تومانی، یک دستگاه 55 میلیون تومانی و یک دستگاه آر او به قیمت 50 میلیون تومان برای این بیمارستان خریداری شده که ظرف سه ماه آینده در چرخه درمانی قرار خواهد گرفت.

...............................

گفت‌وگو: زهرا مرادوند

...............................

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول