اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول درمانگاه بیماری‌های خاص گلپایگان:

روزانه 22 بیمار دیالیزی در درمانگاه گلپایگان پذیرش می‌شوند

خبرگزاری فارس: مسئول درمانگاه بیماری‌های خاص گلپایگان گفت: روزانه 22 بیمار دیالیزی در درمانگاه گلپایگان پذیرش می‌شوند.

روزانه 22 بیمار دیالیزی در درمانگاه گلپایگان پذیرش می‌شوند

مرتضی جابری در حاشیه آیین بهره‌برداری از مرکز تخصصی دیالیز در گلپایگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گلپایگان اظهار کرد: درمانگاه خیریه تخصصی داخلی بیماری خاص از دو سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و امروز شاهد افتتاح مرکز تخصصی دیالیز آن هستیم که این درمانگاه علاوه بر اینکه مانند سایر درمانگاه‌ها بیماران عمومی را پذیرش می‌کند بیماران خاص مانند بیماران دیالیزی، دیابتی، هموفیلی و تالاسمی را هم تحت پوشش قرار می‌دهد و با تمام بیمه‌ها همکاری دارد.

وی افزود: بخش دیالیز با دارا بودن 11 دستگاه دیالیز که 9 دستگاه آن "فرزینوس آلمانی" و دو دستگاه "گامبرو سوئدی" است، امروز کار خود را آغاز کرده است.

مسئول درمانگاه بیماری‌های خاص گلپایگان ادامه داد: این دستگاه‌ها با امکانات فوق‌العاده مدرن و تجهیزات مصرفی لازم روزانه می‌تواند در دو شیفت کاری 22 بیمار را دیالیز کند.

وی با بیان اینکه کارکرد و تعداد دستگاه‌های دیالیز بیشتر از نیاز شهرستان است، تصریح کرد: این مرکز می‌تواند پاسخ‌گوی شهرستان‌های هم‌جوار گلپایگان نیز باشد.

جابری تاکید کرد: مرکز تخصصی دیالیز گلپایگان مجهز به بخش ایزوله است و بیمارانی که مبتلا به بیماری‌های صعب‌العلاج و یا بیماری‌های ایدز و هپاتیت هستند نیز می‌توانند به این مرکز مراجعه کنند و تحت درمان قرار گیرند.

مسئول درمانگاه بیماری‌های خاص گلپایگان هدف این مرکز را کمک به بخش دولتی بیان کرد و گفت: این مرکز با هدف خدمت‌رسانی به بیماران دیالیزی راه‌اندازی شده است و می‌تواند کمک موثری به خدمات دولتی و آموزشی داشته باشد.

وی افزود: درمانگاه و مرکز تخصصی بیماران خاص موقوفه مرحومه "جمیله شهیدی و جمال نوری" است و تاکنون برای تکمیل بنا و تجهیزات لازم آن بیش از 2 میلیارد تومان هزینه شده است.

جابری در ادامه به برنامه‌های آتی درمانگاه و مرکز تخصصی بیماران خاص گلپایگان اشاره و اضافه کرد: با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به زودی این درمانگاه به مرکز سلامت شهرستان تبدیل می‌شود.

وی گفت: بیماران دیابتی بخش قابل توجهی از افراد جامعه را دربر می‌گیرند و به زودی در این مرکز به صورت مطلوبی این افراد تحت درمان و آموزش قرار می‌گیرند.

مسئول درمانگاه بیماری‌های خاص گلپایگان هم‌چنین به دیگر برنامه‌های آتی این درمانگاه اشاره کرد و افزود: برای تشخیص زودهنگام سرطان سینه بانوان به زودی این مرکز به دستگاه‌های خاصی تجهیز می‌شود.

وی تاکید کرد: شماره‌های تماس درمانگاه بیماری‌های خاص گلپایگان 5-3239441 است و از تمام خیراندیشان و نیکوکاران درخواست داریم از پیشنهادات و نظرات خود این مرکز را بهره‌مند سازند.

انتهای پیام/ش20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول