اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

تولید عسل در چهارمحال و بختیاری 35 درصد افزایش یافت

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از افزایش 35 درصدی تولید عسل در این استان خبر داد.

تولید عسل در چهارمحال و بختیاری 35 درصد افزایش یافت
برزو هیبتیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر یک هزار تن عسل در این استان تولید شده که در مقایسه با تولید 650 تنی عسل در سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
وی با اشاره به کیفیت بالای عسل تولیدی در استان، افزود: وجود یک هزار و 400 گونه گیاهی شناسایی شده از جمله گون، آویشن و مخلصه در استان از علل کیفیت بالای عسل در استان است.
هیبتیان با اشاره به خواص غذایی عسل، این ماده غذایی را دارای پروتئین، ویتامین و املاحی همچون روی، مس، سدیم، آهن و منیزیم عنوان کرد و گفت: یکی از نشانه‌های عسل خالص شکرک زدن است که بسته به رطوبت، دمای محیط و نوع عسل میزان شکرک متفاوت است.
معاون تولیدات بهبود دامی اداره‌کل جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در ادامه با بیان اینکه در این استان یک هزار و 200 نفر زنبوردار به امر زنبورداری مشغول هستند، تصریح کرد: هر ساله حدود یک‌هزار تن عسل از زنبورستان‌های استان استحصال می‌شود.
وی این استان را یکی از استان‌های مستعد پرورش زنبور عسل در کشور دانست و افزود: به دلیل اینکه چهار‌محال و بختیاری استان پایلوت گیاهان دارویی است و از پوشش گیاهی متنوعی برخوردار است بر همین اساس عسل با طعم، ارزش غذایی و دارویی عالی تولید می‌شود.
هیبتیان عرضه عسل‌های تقلبی و مشکلات موجود در پرداخت خسارت به کندوهای بیمه شده را از مشکلات عمده این صنعت خواند و گفت: فقدان تشکل‌های صنفی مرتبط، نبود صنایع بسته‌بندی عسل، فقدان کارگاه آج موم، آزمایشگاه کنترل کیفی عسل از دیگر مشکلات این قشر از زنبورداران استان است.
وی تصریح کرد: شناساندن جایگاه واقعی زنبور عسل در افزایش کمی و کیفی انواع محصولات کشاورزی و حفظ محیط زیست از طریق گرده‌افشانی، توجه به اصلاح‌ نژاد زنبور عسل در راستای افزایش تولید و کاهش هزینه‌های آن از مهم‌ترین اولویت‌های اقدامات این اداره‌کل در راستای گسترش این حرفه است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول