اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

تولید 8 هزار تن عسل در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی آذربایجان‌شرقی از تولید 8 هزار تن عسل در استان خبر داد.

تولید 8 هزار تن عسل در آذربایجان‌شرقی
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، غفور عبداللهی اظهار داشت: سرشماری کلونی‌های زنبور عسل استان از اول مهرماه به مدت 20 روز  آغاز می‌شود.
وی ضمن اشاره به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: این سرشماری در راستای دستیابی به میزان تولید عسل، موم و گرده همچنین تعداد کندوهای صنعتی و سنتی و تعداد بهره‌برداران و میزان اشتغالزایی در این صنعت برای استفاده در برنامه‌ریزی درازمدت در صنعت زنبوداری انجام می‌پذیرد.
‌سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی آذربایجان‌شرقی ضمن دعوت از همه آحاد بهره‌برداران صنعت زنبورداری در سطح استان برای مشارکت همه جانبه در اجرای این طرح افزود: بهره‌برداران شایسته است با ارائه اطلاعات جامع به ماموران سرشماری در تکمیل بانک اطلاعاتی بهره‌برداران استان، معاونت بهبود تولیدات دامی استان را یاری رسانند.
عبداللهی‌ به اهمیت سرشماری در سطح استان برای شناسایی ظرفیت‌های موجود این صنعت و شناسایی و برآورد دقیق توانمندی‌ها و نیازمندی‌های بهره‌برداران صنعت زنبورداری و همچنین تامین به موقع نیازمندی‌های استان در این صنعت اشاره کرد و ادامه داد: از همه زنبوردارانی که در مناطق دور افتاده استان مشغول فعالیت هستند می‌خواهیم خود را به جهاد کشاورزی شهرستان مربوطه معرفی و اطلاعات موجود نیاز طرح سرشماری را ارائه کنند.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات دامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به تولید 8 هزار تن عسل در سال گذشته از زنبورستان‌های استان گفت: با توجه به شرایط خوب آب و هوایی پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان به بالای 10 هزار تن عسل افزایش یابد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول