اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی هرمزگان:

تولید 300 فروند ملکه زنبور عسل اصلاح شده در هرمزگان

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: با هدف افزایش تولید عسل و بهبود کیفیت تولید، مقرر شده تا اردیبهشت‌ماه 91، 300 فروند ملکه زنبور عسل اصلاح شده در استان تولید و در بین زنبورداران توزیع شود.

تولید 300 فروند ملکه زنبور عسل اصلاح شده در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، ابراهیم طغرلی اظهار داشت: این پروژه 300 میلیون ریالی توسط بخش خصوصی در شهرستان رودان در حال اجراست که یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های پرورش زنبور عسل به لحاظ کمی و کیفی عسل تولیدی در استان است.

وی با اشاره به اینکه تولید این تعداد ملکه زنبور عسل در شرایط ایزوله و با استفاده از تغذیه گل و گیاهان مرتعی و در مواقع اضطراری به صورت دستی صورت می‌گیرد، افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی هرمزگان حدود شش ماه از سال کلونی‌های زنبور عسل در خود استان و شش ماه دیگر به سایر استان‌ها منتقل می‌شود.

یادآور می‌شود که ایستگاه پرورش ملکه زنبور عسل، هر ساله در یکی از نقاط  هرمزگان مستقر و عملیات پیوندزنی، پرورش و جفت‌گیری ملکه را در این استان انجام می‌دهد.

آبان‌ماه امسال یک ‌هزار و 500 زنبوردار با بیش از 300 هزار کلنی زنبور عسل از استان‌های مازندران، لرستان، زنجان، فارس، آذربایجان، خراسان و اصفهان به این استان مهاجرت کردند و بازگشت آنها نیز از اردیبهشت آغاز می‌شود.

استان هرمزگان 70 زنبوردار بومی و حدود 8 هزار کلنی دارد که سالانه بیش از 40 تن عسل از آنها به دست می‌آید که عسل تولیدی به لحاظ کیفیت از طعم بسیار خوبی برخوردار است.

انتهای پیام/ن30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول