اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه خبر داد:

تولید سالانه 220 تن عسل در کرمانشاه

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از تولید سالانه 220 تن عسل در کرمانشاه خبر داد.

تولید سالانه 220 تن عسل در کرمانشاه
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، رضا زارعی، اظهار کرد: شهرستان کرمانشاه دارای 310 هزار و 945 هکتار اراضی آبی و دیم است که از این مقدار، 300 هزار و 585 هکتار اراضی زراعی و 10 هزار و 360 هکتار به صورت باغ است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه تاکید کرد: 25 درصد از کل اراضی شهرستان کرمانشاه آبی است و با توجه به وسعت اراضی آبی استان حدود 30 درصد کل اراضی آبی استان در این شهرستان قرار گرفته است.
زارعی تصریح کرد: در این شهرستان سالیانه بیش از یک میلیون و 200 هزار تن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی تولید می‌شود که در این بین تولیدات زراعی یک میلیون و 100هزار تن، تولیدات باغی 50 هزارتن، تولیدات دامی 86 هزارتن، و تولید آبزیان پرورشی بیش از 200 تن است.
وی ادامه داد: سالانه حدود 40 نوع محصول مختلف زراعی دیم و آبی در شهرستان کرمانشاه کشت می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها گندم، ذرت، نخود، جو و چغندر است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه افزود: اهمیت بخش کشاورزی بر کسی پوشیده نیست و از دیرباز انسان با استفاده از موهبت‌های الهی توانسته است برای بقاء خود به امر کشاورزی و دامپروری بپردازد.
زارعی تاکید کرد: سالانه در شهرستان کرمانشاه 220 تن عسل توسط کندوداران تولید می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه افزود: از این میزان تولید 217 هزار کیلوگرم مربوط به کندوهای مدرن و 3 هزار کیلوگرم نیز مربوط به کندوهای بومی است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: تعداد کلنی‌های سرشماری شده در شهرستان کرمانشاه در سال زراعی 90، به 17 هزار کلنی می‌رسد و از این میزان، 16 هزار و 200 کندو، مدرن و 800 کندو بومی است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول