اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

21 تیر ماه

سمینار تجارت بین‌الملل در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر اجرایی مرکز آموزش بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از برگزاری سمینار آموزشی تجارت بین‌الملل به تجار و بازرگانان قم خبر داد.

سمینار تجارت بین‌الملل در قم برگزار می‌شود

زهرا شادنوش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم‌ با بیان اینکه استان قم در چند سال اخیر توانسته به موفقیت‌هایی در زمینه تجارت خارجی دست یابد اظهار کرد: برای صعود به قله‌های تجارت با دیگر کشورها نیازمند آموزش‌هایی هستیم که بتوانیم این کار را اصولی‌تر و با درصد موفقیت بیشتری به انجام برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه کشورهای دنیا به وسیله شبکه اقتصادی، سیاسی و اجتماعی پیچیده‌ای به یکدیگر مرتبط هستند تصریح کرد: اقتصاد بین‌الملل روابط اقتصادی کشورهای مختلف جهان را مورد بررسی قرار داده و چگونگی ایجاد این روابط و کاربردهای سیاسی آنها را نیز مورد بحث قرار می‌دهد.

مدیر اجرایی مرکز آموزش بازرگانی استان قم ادامه داد: روابط اقتصادی از طریق تجارت کالا و از راه جریان سرمایه ایجاد می‌شود که هر کدام پیامدهای مربوط به خود را دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه بسترهای لازم برای استعدادیابی و پرورش تجارت به خصوص تجارت بین‌المللی در قم فراهم شده است، سمینار یک روزه‌ای با حضور یکی از اساتید برجسته تجارت بین‌الملل برای تجار،‌ بازرگانان و دیگر علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

شادنوش از جمله مباحث این سمینار را آشنایی با روش پرداخت بین‌الملل در تحریم‌ها،‌ نکات کاربردی ترخیص کالا،‌ نکات مهم مکاتبات و... عنوان کرد.

وی به زمان برگزاری این سمینار آموزشی اشاره و ابراز داشت: این سمینار با حضور 50 نفر از تجار و بازرگانان 21 تیرماه در قم برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی مرکز آموزش بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه از اساتید برجسته‌ای در سمینارها و آموزش‌های تخصصی بازرگانی و تجارت بهره برده می‌شود، بیان کرد: رحیم محترم از جمله اساتید برجسته‌ای است که از او دعوت شده تا در این سمینار حضور یابد.

وی به سابقه درخشان این مدرس اشاره و خاطر نشان کرد: محترم در مقطع دکترا در رشته بازرگانی تحصیل و در سازمان توسعه و تجارت و مرکز آموزش بازرگانی استان تهران به تدریس اهتمام دارد.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول