اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق صنایع و بازرگانی ایران:

رشد اقتصادی با نگاه تضاد طبقاتی محقق نمی‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق صنایع، معادن و بازرگانی ایران گفت: رشد اقتصادی با نگاه تضاد طبقاتی محقق نمی‌شود.

رشد اقتصادی با نگاه تضاد طبقاتی محقق نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد نهاوندیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های امروز نماز جمعه مشهد در جمع زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی اظهار داشت: مقام معظم رهبری چهار سال متوالی را با عنوان‌هایی در ابعاد گوناگون اقتصادی نام‌گذاری کردند که خود بیانگر اهمیت موضوع اقتصاد و تاکید ایشان بر این اصل مهم است.

رئیس اتاق صنایع، معادن و بازرگانی ایران با اشاره به اینکه دشمن هدف‌گذاری خود را بر روی اقتصاد کشور قرار داده است، افزود: باید در این راه هر کس به اندازه توان و قدرت خود ورود پیدا کند تا بتوان شعار امسال که با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام‌گذاری شده است را عملیاتی کرد.

عزت کشور در گرو حمایت از تولید داخل

وی با بیان اینکه عزت کشور در گرو حمایت از تولید داخل است، ادامه داد: حمایت از تولید داخل با حمایت از سرمایه نیروی انسانی محقق می‌شود.

رئیس اتاق صنایع، معادن و بازرگانی ایران افزود: در این راستا باید نگاه مراکز آموزشی مانند آموزش و پرورش در آماده کردن نیروی انسانی به گونه‌ای باشد که پس از فراغت از تحصیل جوان این اعتماد به نفس را داشته باشد که می‌تواند از آموخته‌های خود برای اشتغال در بازار کار استفاده کند که البته این امر نیز با تغییر روش‌های آموزشی و توجه به مهارت‌آموزی برای اشتغال محقق می‌شود.

وی در ادامه به ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان اشاره کرد و گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی برای جوانان در سایه توجه به سرمایه‌گذاری امکان‌پذیر می‌شود چرا که حمایت از کار ایرانی و سرمایه‌گذاری در این ارتباط لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

وجود رگه‌های غیر اسلامی در لایه اجتماعی اقتصاد

نهاوندیان اصلاح فرهنگ عمومی اقتصاد کشور را یکی دیگر از موارد مهم در فراهم شدن بسترهای شغلی دانست و ادامه داد: متاسفانه رگه‌هایی از نگاه‌های غیر اسلامی در لایه‌های اجتماعی اقتصاد کشور وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کشور مستلزم تعامل و تعاون لایه‌های گوناگون اقتصادی کشور است، افزود: در حوزه رشد اقتصادی کشور عده‌ای هنوز با ترزیق و تلقین رشد اقتصادی با تضاد طبقاتی، این‌گونه عنوان می‌کنند که رشد اقتصادی با تضاد طبقاتی حاصل می‌شود.

رئیس اتاق صنایع، معادن و بازرگانی ایران با طرح سئوالی این‌گونه ادامه داد: اما اکنون این سوال مطرح است که چه بهره‌ای از تضاد طبقاتی در رشد و شکوفایی اقتصاد کشور حاصل شد.

وی ادامه داد: آنچه که در این ارتباط می‌توان گفت این است که با نگاه‌های آلوده حاصل از تضاد طبقاتی نمی‌توان به پیشرفت اقتصادی دست یافت.

رئیس اتاق صنایع، معادن و بازرگانی ایران گفت: اقتصادی می‌خواهیم که مبنای آن رشد اخلاقی و دینی باشد و رشد اقتصاد با این دو اصل در تعارض نیست.

سیاست‌گذاری اقتصادی حول محور تولید ملی

وی در ادامه به سیاستگذاری‌های اقتصادی در عرصه‌های گوناگون اشاره و خواستار توجه سیاست‌گذاران بر اصل تولید ملی شد و افزود: باید در سیاست‌گذاری‌ها تولید ملی محور باشد و هنگامی که یک سیاست چه در عرصه نظام مالی، ارزی، صادراتی و یا واردات اتخاذ می‌شود به این نکته توجه شود که آیا این سیاست می‌تواند در راستای تولید ملی موثر واقع شود.

نهاوندیان به اشاعه فرهنگ استفاده از تولید ملی اشاره کرد و از ائمه جماعت و دیگر اقشار تاثیرگذار در جامعه خواست در ارتباط با اشاعه این فرهنگ تلاش کنند.

رئیس اتاق صنایع، معادن و بازرگانی ایران نگاه دولت‌سالارانه در اقتصاد را عاملی برای کاهش رشد اقتصادی عنوان کرد و افزود: 80 سال نگاه دولت‌سالارانه در اقتصاد سبب شد که اختیار مردمی و حضور آنان در عرصه‌های اقتصادی به بخش‌های دولتی واگذار شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته‌ای 6 نفره از هر سه قوه گفت: در این کمیته 6 نفره که اعضایی از هر سه قوه حضور دارند قوانین و مقرارت در پرتو اصل 44 قانون اساسی بازنگری می‌شود که در این ارتباط نگاه مبتنی بر اعتماد مردمی و فعالان اقتصادی جانشین بدبینی‌ها می‌شود.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول