اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی:

اقتصاد متصل به شبکه‌های مخفی نمی‌تواند متضمن سعادت مردم باشد

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه شرایط فعلی اقتصادی تعارف‌بردار نیست، گفت: اقتصاد مبتنی بر رانت و متصل به شبکه‌های مخفی نمی‌تواند متضمن سعادت مردم باشد و منفعت همگان در اقتصاد روشن و شفاف است.

اقتصاد متصل به شبکه‌های مخفی نمی‌تواند متضمن سعادت مردم باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، احمد علیرضابیگی در جمع مدیران منطقه ویژه اقتصادی سهلان افزود: اقتصاد مبتنی بر رانت و متصل به شبکه‌های مخفی نمی‌تواند متضمن سعادت مردم باشد و منفعت همگان در اقتصاد روشن و شفاف است.

وی با بیان اینکه شرایط واقعی اقتصاد می‌تواند کشور ما را در عبور موفقیت‌آمیز از محدودیت‌های نظام سلطه یاری کند، خاطرنشان کرد: امروز جمهوری اسلامی با بهره‌مندی از فناوری‌های جدید توانسته است هر تهدید دشمن را به یک فرصت تبدیل کند کما اینکه از بحث تحریم در مسیر استقلال و شکوفایی ظرفیت‌های خود استفاده کرده است.

بیگی با تاکید بر اینکه اقتصاد باید بر پایه تولید باشد، اظهار کرد: تکیه بر درآمد نفت، عامل اقتصاد بیمار است که نتیجه آن ایجاد شکاف طبقاتی در جامعه است و به همین علت ما با تکیه بر خلاقیت و توانایی‌های ملت ایران به اقتصاد بدون نفت فکر می‌کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به تصویب چهار منطقه ویژه اقتصادی در استان گفت: منطقه سهلان اولین منطقه از این مناطق است که امروز افتتاح می‌شود و این منطقه مزیت‌هایی دارد که آن را بین رقبای خود در کشور شاخص و ممتاز کرده است.

وی با بیان اینکه بسیاری از زیرساخت‌های لازم برای فعالیت منطقه ویژه سهلان آماده است، افزود: دسترسی به محورهای مواصلاتی و شاهراه اتصال به اروپا، نزدیکی به صنایع بزرگ استان و امکان استفاده از انبارهای بزرگ استان موقعیت بی‌نظیری را برای این منطقه فراهم کرده است که باید از آن به بهترین شکل استفاده شود.

بیگی گفت: در صورت تحقق اهداف تعیین شده برای منطقه ویژه اقتصادی سهلان، در گام بعدی می‌توان از مزیت شهر صنعتی 10 هزار هکتاری بعثت که در جوار آن طراحی شده نیز بهره‌برداری کرد.

وی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سهلان را حاکی از هدف‌گذاری هوشمند و مبتنی بر برنامه دانست و افزود: دولت به طور جدی از فعالیت این منطقه حمایت می‌کند و نرم‌افزارهایی که در اختیار این منطقه قرار داده ضامن رشد و توسعه این بخش از استان خواهد بود.

بیگی با اشاره به برگزاری سه همایش سرمایه‌گذاری و اجلاس جاده ابریشم در تبریز تاکید کرد: منطقه ویژه اقتصادی سهلان باید از ظرفیت راه ابریشم و استفاده از موقعیت جغرافیایی تبریز به عنوان هسته مرکزی تجارت در این مسیر، برای دستیابی به اهداف تعیین شده در زمینه تولید، تجارت و صادرات استفاده کند.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه می‌تواند عامل رونق اقتصادی و مولد اشتغال باشد، به مزیت‌های مناطق آزاد، ویژه و شهرک‌های صنعتی برای جذب سرمایه‌گذاری اشاره و خاطرنشان کرد: شرایط فعلی اقتصاد تعارف‌بردار نیست و همه این بخش‌ها باید تمام ظرفیت‌های خود را برای فراهم کردن بستر سرمایه‌گذاری عرضه کنند.

بیگی تلاش برای توسعه منطقه ویژه اقتصادی سهلان را مورد تاکید قرار داد و افزود: امکان توسعه این منطقه تا 2 هزار و 500 هکتار پیش‌بینی شده و این موضوع باید با توجه به حقوق مردم عملیاتی شود.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول