اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی:

پیمانکاران ملزم به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: پیمانکاران تأمین نیروی انسانی ملزم به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند.

پیمانکاران ملزم به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی، علی حسین‌پور اظهار کرد: طی سه ماه نخست امسال شش مورد بازرسی به منظور نظارت بر اجرای طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل و جاری نگه‌داشتن آن‌ها در واحدهای تولیدی و صنعتی استان و هفت مورد نیز پیگیری برای اجرای طرح‌های طبقه‌بندی در کارگاه‌های فاقد طرح در سطح استان به عمل آمده است.

وی هدف از اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار را برقراری عدالت مزدی، پرداخت مزد عادلانه و مساوی برای کار مشابه در شرایط کاری یکسان و استقرار مناسبات صحیح کارگاه با بازار کار در زمینه مزد اعلام کرد.

حسین‌پور مشخص‌بودن شرح وظایف و دامنه مسئولیت مشاغل و ایجاد یک نظام مزدی صحیح را از دیگر عوامل تأثیرگذار بر برقراری عدالت دانست و افزود: اجرای این طرح، افزایش بهره‌وری نیروی کار، ‌کنترل هزینه‌ها و جلوگیری از پرداخت‌های زائد را موجب می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمام کارگاه‌های تولیدی صنعتی، کشاورزی و ... که دارای حداقل 50 نفر کارگر مشمول قانون کار (اعم از دائم، موقت، فصلی، پاره‌وقت و تمام‌وقت) هستند مکلف به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل بوده و در این استان واحدهای تولیدی، صنعتی و شهرداری‌ها با بیش از 50 نفر کارگر، 27 واحد مشمول طرح را شامل می‌شوند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: همه افراد حقیقی یا حقوقی که فعالیت آنان جنبه پیمانکاری تأمین نیروی انسانی را داشته باشند، اعم از اینکه تأمین نیروی انسانی مربوط به فعالیت‌های خدماتی بوده و یا فعالیت‌های تولیدی و صنعتی را شامل شود با هر تعداد کارگر مشمول قانون کار، ملزم به اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند.

وی اظهار کرد: در خصوص پرداخت‌های انگیزشی به کارگران در قالب توافقات حاصله بین نمایندگان کارگران و کارفرما، تشکیل جلسات توجیهی با کارفرمایان و تشویق آن‌ها به عقد قراردادهای بهره‌وری، از ابتدای سال جاری دو جلسه برگزار شده است.

انتهای پیام/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول