اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راه کشور خبر داد

60 درصد کشته‌های رانندگی گیلان عابران پیاده و موتورسواران هستند

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راه کشور گفت: بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که بیش از 60 درصد کشته‌های حوادث رانندگی در جاده‌های گیلان مربوط به عابران پیاده و موتورسواران است.

60 درصد کشته‌های رانندگی گیلان عابران پیاده و موتورسواران هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا مهماندار عصر امروز در نشست با فرماندهان پلیس راه گیلان شرایط ترافیکی این استان را استثنایی خواند و اظهار کرد: شرایط ویژه آب و هوایی، وجود دریا، مناطق جلگه‌ای و کوهستانی شرایط ترافیکی منحصر به ‌فردی را برای استان گیلان فراهم کرده است.

وی تراکم بالای جمعیت و نزدیکی گیلان به پایتخت را موجب حجم ترافیک سنگین در جاده‌های مواصلاتی این استان عنوان کرد.

رئیس پلیس راه کشور گفت: سال گذشته گیلان در زمره استان‌های کم‌حادثه کشور قرار داشت و بیشترین کاهش حوادث رانندگی را به خود اختصاص داده بود و امسال نیز با وجود افزایش میزان سفر و تعداد خودرو، فعالیت پلیس راه برای نظم‌بخشی ترافیک بسیار موثر بود اما در وقوع حوادث دچار افزایش نسبی شده است.

وی ادامه داد: طبق بررسی‌های انجام شده در آمار تصادفات استان، موتورسیکلت سواران و عابران پیاده بیش از 60 درصد کشته‌های حوادث جاده‌ای گیلان را به خود اختصاص داده‌اند و بیش از نیمی تصادفات نیز در جاده‌های فرعی و روستایی رخ داده که عموماً به دور از کنترل پلیس بوده است و تمام این موارد نشان‌دهنده و بیانگر آن است که مردم به ویژه موتورسواران و عابران پیاده باید بیش از پیش در رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی دقت نظر داشته باشند.

مهماندار با تصریح بر اینکه پلیس راه استان باید با قدرت و تلاش مانند گذشته با تخلفات رانندگی برخورد کند، خاطرنشان کرد: پلیس باید با کمک رسانه‌های گروهی و دیگر ارگان‌های مربوط به امر ترافیک روند افزایش حوادث در سه ماه نخست امسال را در ماه‌های آینده کنترل کند تا در پایان امسال مانند سال قبل شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث جاده‌ای در گیلان باشیم.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول