اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران:

159 مازندرانی در حوادث رانندگی جان باختند

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران گفت: در حوادث رانندگی دو ماه نخست سال جاری 159 مازندرانی جان خود را از دست داده‌اند.

159 مازندرانی در حوادث رانندگی جان باختند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، فرزاد بزرگی اظهار کرد: در دو ماه نخست امسال 159 نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که این آمار در مقایسه با سال 90 که 157 نفر در تصادفات رانندگی کشته شدند، 1.3 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی گفت: از تلفات رانندگی سال جاری این استان 126 نفر مرد و 33 نفر زن بودند.

بزرگی با اشاره به محل وقوع تصادفات منجر به فوت در دو ماه نخست سال‌ جاری اظهار داشت: بیشترین تلفات حوادث رانندگی با 99 مورد در جاده‌های برون‌شهری و پس از آن با 53 مورد در تصادفات درون شهری و هفت مورد در جاده‌های روستایی گزارش شده است.

وی افزود: همچنین در دو ماه نخست امسال، آمار 2 هزار و 948 نفر مصدوم حوادث رانندگی در مرکز پزشکی قانونی استان ثبت شده است که از این تعداد 2هزار و 23 نفر مرد و 925 نفر زن هستند.

بزرگی تاکید کرد: مصدومان حوادث رانندگی در این مدت نیز در مقایسه با مدت زمان مشابه سال 90، افزایش 2.4 درصدی داشته است.

به گفته وی، تعداد مصدومان حوادث رانندگی سال گذشته، 2 هزار و 879 نفر بوده است.

وی با اعلام اینکه در اردیبهشت‌ماه سال 91 تلفات حوادث رانندگی 82 نفر بود، گفت: این آمار در مقایسه با 80 نفری که در سال 90 جان باختند 2.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران با بیان اینکه از مجموع 82 کشته حوادث رانندگی اردیبهشت‌ماه، 70 نفر مرد و 12 نفر زن بودند، تصریح کرد: 50 نفر از کشته‌شدگان حوادث رانندگی اردیبهشت‌ماه در جاده‌های برون شهری، 30 نفر در جاده‌های درون شهری و دو نفر در جاده‌های روستایی گزارش شده است.

وی گفت: تعداد مصدومان حوادث رانندگی اردیبهشت‌ماه امسال نیز یک‌هزار و 559 نفر است که این آمار در مقایسه با یک‌هزار و 319 مصدوم حوادث رانندگی که در اردیبهشت‌ماه سال 90 به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه داشتند، 18.2 درصد افزایش داشته است.

انتهای ‌پیام/ز30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول