اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر صنعت و تجارت خبر داد

اختصاص 10 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه تولید ملی به صنعتگران

خبرگزاری فارس: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از اختصاص 10 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه تولید ملی به صنعت‌گران و امور مربوط به آنان خبر داد.

اختصاص 10 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه تولید ملی به صنعتگران

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محسن صالحی‌نیا ظهر امروز در مراسم بزرگداشت روز صنعت و معدن که در سالن آمفی‌تئاتر ساختمان شماره دو سازمان صنعت، معدن و تجارت مشهد برگزار شد، اظهار کرد: حدود 173 مصوبه را در 5 کارگروه مختلف تصویب کرده‌ایم که در این کارگروه‌ها اغلب مدیران افرادی از بخش خصوصی بودند.

وی تصریح کرد: برای نخستین ‌بار در استان خراسان‌رضوی است که می‌بینیم در 5 کارگروه تشکیل شده نمانیدگان بخش خصوص پررنگ‌تر از بخش دولتی وجود دارند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه تمام مصوبات در راستای حل مشکلات بخش صنعت بود، ادامه داد: نتایج آخرین جلسه ستاد تسهیل نیز به زودی ابلاغ می‌شود تا اجرایی شود.

صالحی‌نیا گفت: در خط مشی ما همیشه حق با کسی است که مراجعه ‌کننده به حساب می‌آید و قطعاً ما در قبال این افراد و مشکلات آنها وظایفی داریم.

وی افزود: باید با توجه به شرایط تحمیل شده و در چارچوب سیاست‌هایی که نهاده می‌شود تصمیمات به‌ روز شده‌ای داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شعار سال پرداختن به مسائل صنعتگرانی که تولیدات با کیفیت را ارائه می‌دهند را یکی از دغدغه‌های اصلی این وزارتخانه دانست و خاطرنشان کرد: ترتیبی اتخاذ می‌کنیم که این افراد برای وارد کردن مواد اولیه با هیچ محدودیتی رو‌ به ‌رو نشوند.

صالحی‌نیا با بیان اینکه 70 درصد مشکلات به مسائل مالی، تامین مالی و مقوله‌هایی از این قبیل است، ادامه داد: ستاد تسهیلات استانی می‌تواند، تشخیص دهد که کدام واحد صنعتی برای گرفتن تسهیلات مالی از قبیل تزریق نقدینگی از طریق بانک‌ها یا به توافق رسیدن با بانک‌ها برای سبک‌تر کردن اقساط شایستگی دارند.

وی با اشاره به اینکه برای گشودن مشکلات صنعت جلساتی را با بانک مرکزی، بیمه و سایر ارگان‌های مربوط برگزار کرده‌ایم اظهار داشت: شاخص‌ترین دستاورد این جلسات اختصاص 10 میلیارد دلار از محل صندوق توسعه تولید ملی به صنعت‌گران و امور مربوط به آنان است.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول