اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی:

مدیران در جذب اعتبارات تلاش کنند/ افزایش بودجه زیارت در دستور کار است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی گفت: برای افزایش بودجه زیارت در حال رایزنی با دولت هستیم.

مدیران در جذب اعتبارات تلاش کنند/ افزایش بودجه زیارت در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان که با حضور مسئولان و مدیران استان برگزار شد،اظهار کرد:‌ میزان بودجه زیارت در بودجه امسال 85 میلیارد تومان است که به دنبال رایزنی برای افزایش بودجه زیارت استان در سال جاری هستیم و البته باید برای شهر مشهد نیز اعتبار ویژه‌ای اختصاص یابد چرا که خدمت به مشهد خدمت به 28 میلیون زائر و مسافر است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه امسال نخستین سالی است که پیشرفت ریالی جلوتر از پیشرفت فیزیکی است تصریح کرد: همواره پیشرفت فیزیکی باید یک قدم جلوتر از پیشرفت ریالی باشد که این امر به همت استان صورت گرفته است.

صلاحی  تاکید کرد: ارزیابی جذب بودجه یکی از ارزیابی‌های جدی مدیران است و دستگاه‌هایی که بیشترین مانده را در خزانه دارند، باید براساس ضوابط این مانده را تا 31 تیرماه جذب کنند.

وی خطاب به مدیران دستگاه‌ها عنوان کرد: اگر ریالی از بودجه سال 90 تا پایان سال مالی جذب نشود به طور قطع یقین با مدیر دستگاهی که نتوانسته است این بودجه را جذب کند، برخورد خواهیم کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه ارزیابی‌ مدیران براساس ارزیابی جذب بودجه است، بیان داشت: اعتبارات سال 91 استان نسبت به سال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

صلاحی متذکر شد: در سال 89 بیش از 99.99 درصد بودجه استان جذب شد که این رقم در تاریخ بودجه استان پس از انقلاب بی‌سابقه بود و سال گذشته تلاش شد تا بودجه را در استان افزایش دهیم.

وی به رعایت بودجه در سال 91  اشاره کرد و بیان داشت: این بودجه در سال جاری رعایت شده و میزان بودجه زیارت در بودجه امسال 85 میلیارد تومان است که به دنبال رایزنی برای افزایش بودجه زیارت استان در سال‌ جاری هستیم.

صلاحی تاکید کرد: در سال‌جاری 100 دستگاه مینی‌بوس برای مدارس در روستاهای محروم استان اختصاص می‌یابد.

وی مسئله فرهنگ را موضوع جدی در جامعه عنوان کرد و گفت: موضوع فرهنگ یکی از مهمترین موضوعات جامعه است و موضوع اصلی این است که اگر فرهنگ در جامعه درست شود، اقتصاد و دیگر مسائل هم حل می شود.

صلاحی با بیان اینکه وجه انقلاب اسلامی ایران، فرهنگی است، ادامه داد: بر این اساس و با توجه به اهمیت موضوع فرهنگ امسال 3 میلیارد تومان به بودجه فرهنگی اضافه کرده‌ایم و ماده 180 نیز هست که برای گرفتن اعتبار آن نیز تلاش می‌کنیم.

استاندار خراسان رضوی خواستار شد: با اعلام نام دستگاه‌هایی که هنوز بخشی از اعتبارات سال 90 را جذب نکرده‌اند، با تذکر به این دستگاه‌ها نسبت به جذب اعتبارات تا پایان تیرماه اقدام عملی را در این‌باره انجام دهد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول