اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار قم:

قم برای نیمه شعبان آماده است/ برای جشن‌های نیمه شعبان یک ریال بودجه ندادند

خبرگزاری فارس: شهردار قم با اشاره به اینکه قم برای نیمه شعبان آماده است گفت: نیمه شعبان جشنی ملی و فراملی است، ولی در این زمینه یک ریال بودجه تخصیص داده نمی‌شود و از منابع داخلی شهرداری اعتبارات را تامین می‌کنیم.

قم برای نیمه شعبان آماده است/ برای جشن‌های نیمه شعبان یک ریال بودجه ندادند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم محمد دلبری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن ایام نیمه شعبان برگزار شد، در سخنانی به اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری قم برای استقبال از زائران اشاره کرد و گفت: از اواخر سال 90 با تشکیل ستاد شعبانه و تعیین کمیته‌های هفت‌گانه، شهرداری فعالیت در زمینه آماده شدن برای پذیرایی و استقبال از زائران در ایام نیمه شعبان را آغاز کرد.

وی با اشاره به آسیب‌شناسی صورت گرفته در خصوص مشکلات در زمینه خدمت‌رسانی به زائران در سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: در زمینه مکان مورد نیاز برای پارک خودرو اقدامات قابل توجهی صورت گرفته و 105 هکتار فضا برای پارک خودروها در اطراف مسجد مقدس جمکران آماده‌سازی شده است.

شهردار قم با اشاره به مازوت‌پاشی و آماده‌سازی پارکینگ‌ها افزود: در اطراف مسجد مقدس جمکران ظرفیت پارک 25 هزار خودرو و 1700 دستگاه اتوبوس بین شهری مهیا شده است.

وی همچنین از آماده‌سازی 40 هکتار پارکینگ در داخل شهر و پارکسوارهای شمالی و جنوبی خبر داد و گفت: ظرفیت پارک برای 4 هزار خودرو مهیا شده است.

دلبری با تاکید بر اینکه شهروندان قمی در این ایام برای عزیمت به مسجد مقدس جمکران از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند گفت: در این زمینه امکانات لازم فراهم شده و امیدواریم که مردم قم از خودروی شخصی در ایام نیمه شعبان برای حضور در مسجد مقدس جمکران استفاده نکنند.

وی با اشاره به برخی از مشکلات در زمینه اطلاع‌رسانی به زائران درباره مسیرهای منتهی به مسجد مقدس جمکران در سال‌های گذشته بیان کرد: در این زمینه 125 تابلو راهنمایی جانمایی و نصب شده و زائران از هر طرف که به شهر قم وارد شوند به نزدیکترین مسیر برای عزیمت به جمکران هدایت می‌شوند.

شهردار قم از افزایش ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی برای انتقال زائران به مسجد مقدس جمکران خبر داد و خاطر نشان کرد: 110 دستگاه اتوبوس زائران را از میدان مطهری به مسجد مقدس جمکران منتقل می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین 40 دستگاه اتوبوس نیز عهده‌دار جابجایی مسافران از پارکینگ‌ها و پارکسوارها به مسجد جمکران هستند.

دلبری با اشاره به اینکه سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی قم از صبح فردا به صورت شبانه‌روزی خواهد بود خاطر نشان کرد: همچنین 1250 دستگاه تاکسی و ون نیز در مسیر حرم – جمکران نسبت به انتقال زائران اقدام خواهند کرد.

وی با اشاره به کمبود سرویس‌های بهداشتی در سال‌های گذشته خاطر نشان کرد: 500 چشمه سرویس بهداشتی به مجموعه سرویس‌های بهداشتی اطراف مسجد مقدس جمکران اضافه شده است.

شهردار قم با اشاره به فعالیت سامانه مدیریت شهری قم(137) گفت: این سامانه در ایام نیمه شعبان با جدیت بیشتری فعالیت خواهد کرد و مردم می‌توانند اطلاعات لازم را از این سامانه دریافت کنند، همچنین سامانه 137 با واحدهای اطلاع‌رسانی که در پارکینگ‌ها مستقر هستند، ارتباط مستقیم دارد.

وی از آماده‌باش سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم در این ایام خبر داد و یادآور شد: خودروهای آتش‌نشانی نیز در پارکینگ‌ها مستقر بوده و برای استقرار اورژانس و هلال احمر نیز امکانات لازم مهیا شده است.

دلبری اضافه کرد: در زمینه آذین‌بندی شهر نیز در ایام نیمه شعبان اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است و نصب المان‌های اسامی ائمه در بلوار انتظار، نصب المان‌های مربوط با ایام نیمه شعبان در مبادی ورودی شهر، نورپردازی خیابان‌ها، پل‌ها و معابر و... از جمله این اقدامات بوده است.

شهردار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تامین منابع مالی برای استقبال از زائران در ایام نیمه شعبان گفت:‌ جشن‌های نیمه شعبان ملی و فراملی است، ولی بودجه‌ای در این زمینه اختصاص داده نشده و ما برای برگزاری این جشن‌ها و ارائه خدمات به زائران از منابع داخلی شهرداری استفاده می‌کنیم.

وی افزود: در این ایام 3 میلیون زائر به قم مشرف می‌شوند و امیدواریم که از سوی مسئولان بودجه‌های لازم در اختیار شهرداری قرار گیرد تا بتوانیم خدمات بهتری را به زائران ارائه کنیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول