اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره شرکت سبلان خودرو:

98 درصد شاغلین کارخانه سبلان خودرو بومی استان اردبیل هستند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره شرکت سبلان خودرو گفت: بیش از 98 درصد شاغلین کارخانه سبلان خودرو اردبیل بومی استان اردبیل هستند.

98 درصد شاغلین کارخانه سبلان خودرو بومی استان اردبیل هستند

علی‌اکبر طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل تعداد پرسنل این کارخانه را 140 نفر توصیف کرد و اظهار داشت: این میزان اشتغال با توسعه فازهای بعدی به سرعت افزایش می‌یابد.

رئیس هیئت مدیره شرکت سبلان خودرو تصریح کرد: نیروهای ما به ویژه در حوزه تخصصی با گذراندن دوره‌های آموزشی دو ماهه در کشور کره و چهار ماهه در داخل کشور از مهندسان با تجربه و متخصص در حوزه خودروسازی به شمار می‌روند.

این مسئول به ارتباط مستمر این کارخانه با شرکت دوو کره اشاره کرد و گفت: صنعت خودروسازی از صنایع مادر به شمار می‌رود که تولید قطعات مختلف این مجموعه خود، اشتغال و واحدهای تولیدی بسیاری را شکل می‌دهد به طوری که اگر 60 درصد این قطعات تولید داخلی آن هم در استان اردبیل صورت بگیرد ما قادر خواهیم بود به بخش عظیمی از بیکاران این استان سرویس دهیم.

وی مجموعه خودروسازی را به عنوان یک شهرک صنعتی بزرگ با به کارگیری متخصصان مختلف در رشته‌هایی نظیر مکانیک، مواد، برق و شاخه‌های متعدد مهندسی توصیف کرد و ابراز داشت: بخش عظیمی از نیروهای این کارخانه را از نیروهای بومی تربیت یافته در دانشگاه محقق اردبیلی می‌توانیم تامین کنیم تا مبادا نخبگان این استان به ویژه در بخش صنعت به استان‌های دیگر و حتی خارج از کشور مهاجرت کنند.

طاهری تصریح کرد: ما همچنان آمادگی داریم با استفاده از ظرفیت استان اردبیل بخش‌های مختلف این صنعت پر درآمد را فعال کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت سبلان خودرو به تنوع صنایع بالادستی و پایین دستی صنعت خودرو‌سازی و همچنین مجموعه لکوموتیو‌سازی اشاره کرد و اظهار داشت: در استان اردبیل در این باب می‌توانیم حرکت مثبت داشته باشیم تا با فعال شدن مجموعه‌های خدمات پس از فروش شرکت‌های بیمه، قطعه‌سازی و... اسباب اشتغال مولد را فراهم کنیم.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت: برای راه‌اندازی فازهای بعدی این کارخانه از جمله بخش مینی‌بوس به 15 میلیون یورو و برای راه‌اندازی بخش وانت سواری به 110 میلیون یورو به شکل ارزی به اعتبار نیاز داریم که در صورت حمایت مسئولان کشوری و استانی و اخذ این میزان تسهیلات می‌‌توانیم تولید را انجام دهیم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول