اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره شرکت سبلان خودرو:

سبلان خودرو توان تولید یک هزار دستگاه اتوبوس را دارد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره شرکت سبلان خودرو اردبیل گفت: کارخانه سبلان خودرو اردبیل ظرفیت تولید سالانه یک هزار دستگاه در یک شیفت کاری را دارد که به طور متوسط این رقم روزانه چهار دستگاه اتوبوس است.

سبلان خودرو توان تولید یک هزار دستگاه اتوبوس را دارد

علی اکبر طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: پروژه اتوبوس‌سازی اردبیل از سال 87 با دریافت مجوز از سازمان صنایع و معادن سابق فعالیتش را آغاز کرد به طوری که در سال 88 ، 100 هکتار زمین در اختیار ما گذاشته شد که بعدها به دلیل برخی مشکلات اقدام به جابجایی زمین کرده و به محل فعلی کارخانه منتقل شد.

وی با بیان اینکه در زمین تازه واگذار شده نیز با برخی مشکلات نظیر آبگرفتگی روبرو بودیم افزود: با برطرف کردن این مشکلات جانمایی‌ها انجام شد و عملاً کار از فروردین سال 89 آغاز شده است.

این مسئول بیان داشت: بیش از هشت ماه کار ابنیه و زیرساخت این مجموعه به انجام رسید و ما بعد از آماده‌سازی زیرساخت‌ها ماشین‌آلات مورد نظر را خریداری و به اردبیل منتقل کردیم تا بتوانیم کار را در سال 90 با قدرت و قوت ادامه دهیم.

طاهری با بیان اینکه در زمستان سال گذشته اولین محصول ما تولید شد و آماده ارائه بازار بود، افزود: با تاخیر چند ماهه موفق به افتتاح این کارخانه در فاز اول و با تولید 20 دستگاه اتوبوس درون شهری شدیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت سبلان خودرو سالن اصلی تولید را 11 هزار مترمربع، سالن پیش تحویل را 2 هزار و 800 مترمربع، بخش اداری را یک هزار و 700 مترمربع و سالن عملیاتی را نیز 2 هزار و 400 مترمربع اعلام کرد.

وی ادامه داد: در زمینه سفارش محصول مشکلی وجود ندارد چرا که اخیراً شهرداری‌ها موظف شدند به صورت مستقل با کارخانه‌های اتوبوس‌سازی مذاکره کرده و تفاهم‌نامه خرید امضا کنند.

رئیس هیئت مدیره شرکت سبلان خودرو نیازمندی بازار را یادآور شد و ابراز داشت: عمر متوسط ناوگان درون شهری ما بیش از هشت سال است که بر اساس قانون پنج ساله توسعه باید این متوسط عمر پایین بیاید که بر همین اساس ما به تولید سالانه 4 تا 5 هزار دستگاه اتوبوس و ورود آنها به ناوگان شهری نیاز داریم.

طاهری افزود: در مرحله اول محصولات خود را به شهرداری اردبیل فروخته‌ایم و آمادگی داریم با سایر شهرداری‌ها نیز در این زمینه تفاهم‌نامه تولید و خرید امضا کرده و سفارش بپذیریم.

وی تولیدات این کارخانه را اتوبوس‌های شهری با پایه گازوییل‌سوز اعلام کرد و گفت: آمادگی داریم اتوبوس‌های دوگانه سوز و گازسوز را نیز با کیفیت مطلوب و قابل رقابت با محصولات خارج از کشور تولید و روانه بازار کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت سبلان خودرو تولید این کارخانه را تابع سفارش شهرداری‌ها و مجموعه‌های درخواست کننده توصیف کرد و افزود: کل سرمایه‌گذاری این مجموعه در فاز اول 30 میلیارد تومان بوده که برای راه‌اندازی فازهای بعدی نظیر مینی‌بوس، وانت سواری، ون و واگن‌های راه آهن نیاز به حمایت و اعطای تسهیلات ارزی و ریالی داریم.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول