اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال

شناخت‌نامه قرآن منتشر می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و آموزش پژوهشکده علوم و معارف حدیث از تدوین شناخت‌نامه قرآن تا پایان سال جاری خبر داد.

شناخت‌نامه قرآن منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام احمد غلامعلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: تاکنون 102 پروژه در گروه‌های مختلف پژوهشکده‌ علوم و معارف حدیث تعریف شده که برخی از آنها در حال اجرا و برخی دیگر در حال طراحی و مطالعه است.

وی با اشاره به در نظرگیری مسائل ساختاری و زیربنایی در اساسنامه نهادها گفت: تدوین اساسنامه منظم برای هر پژوهشکده، دانشکده و مؤسسه‌ای در فعالیت‌های آن نهاد تاثیرگذار است.

معاون پژوهش و آموزش پژوهشکده علوم و معارف حدیث مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث خاطر نشان کرد: پژوهشکده علوم و معارف حدیث پس از تدوین اساس‌نامه و دریافت مجوز از حوزه‌های علمیه به صورت رسمی به پژوهشگاه تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به گروه دانشنامه‌نگاری پژوهشکده دانشنامه‌نگاری مؤسسه دارالحدیث گفت: تدوین دانشنامه‌ قرآن و حدیث محصول تلاش دست‌اندرکاران این گروه است.

غلامعلی خاطر نشان کرد: انتشار شیوه‌نامه تدوین دانشنامه‌های حدیثی از دیگر فعالیت‌ها بوده که برای یکسان‌سازی مراحل اخذ حدیث، تنظیم حدیث، نوشتن مدخل و بیان‌ حدیث فوق‌العاده اثرگذار است.

وی با اشاره به مسئله انتقال تجربه‌های گروه‌های آموزشی گفت: بر اساس این طرح گروه‌های احیا، رجال و دانشنامه‌نگاری مجموعه‌ای از فعالیت‌های تحقیقی خود را به صورت علمی برای دیگر گروه‌ها بازگو می‌کنند.

معاون پژوهش و آموزش پژوهشکده علوم و معارف حدیث مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث خاطر نشان کرد: ایده‌های پژوهشی ارائه شده از سوی پژوهشگران در دراز مدت تبدیل به طرح شده و سپس برنامه‌های اجرایی بر روی آن انجام می‌شود.

وی با اشاره به رویکرد کارهای پژوهشی گفت: کارهای پژوهشی که برای مردم مفیدتر بوده و مخاطب بیشتری دارد در دستور کار قرار می‌گیرد.

غلامعلی با اشاره به دیگر فعالیت‌های پژوهشکده علوم و معارف حدیث گفت: شناخت‌نامه‌ قرآن امسال منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان این حوزه قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول