اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی:

اصطلاح‌نامه سه زبانه فلسفه منتشر می‌شود

رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی گفت: اصطلاح‌نامه فلسفه اسلامی به عنوان نخستین ویکی سه زبانه در علوم اسلامی در فضای وب بارگذاری خواهد شد.

اصطلاح‌نامه سه زبانه فلسفه منتشر می‌شود

حجت‌الاسلام محمدهادی یعقوب‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی اظهار داشت: این مرکز در نظر دارد گنجینه‌های دینی و متون اسلامی را به شکلی مدون ‌شده و قابل استفاده برای کاربران در فضای وب قرار دهد.

وی با اشاره به تلاش حوزه‌های علمیه در تهیه و تدوین متون دینی و علمی ابراز کرد: ما گنجینه‌های ارزشمندی از علوم مختلف اسلامی داریم اما این گنجینه‌ها به سادگی برای مخاطبان آن قابل استفاده نیستند.

رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی ادامه داد: مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی تلاش می‌کند، منابع علمی تشیع برای عموم افراد و محققان قابل دسترسی باشد.

وی افزود: یکی از مشکلات ما در تدوین متون اسلامی این است که زبان مادری ما فارسی است و این زبان در کشورهای اندکی استفاده می‌شود.

یعقوب‌نژاد اضافه کرد: تاثیرگذاری همه‌جانبه فعالیت‌های مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی به استفاده هر چه بیشتر از زبان‌های زنده دنیا بستگی دارد.

وی گفت: در این راستا این مرکز در نظر دارد ویکی فلسفه اسلامی را در سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر کند.

رئیس مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی با اشاره به فعالیت‌هایی که در زمینه ویکی علوم اسلامی انجام شده است ابراز داشت: این ویکی حاوی 11 رشته علوم اسلامی است که با استفاده از روش‌های مناسب ارائه اطلاعات نه تنها کاربر را خسته نمی‌کند، بلکه دسترسی آسانی برای او پدید آورده است.

یعقوب‌نژاد افزود: این ویکی در نوع خود در میان ویکی‌های فارسی ‌زبان بی‌نظیر است و حتی کشورهای عربی نیز تاکنون نتوانسته‌اند چنین حجمی از اطلاعات اسلامی را طبقه‌بندی و در فضای وب ارائه کنند.

وی خاطر نشان کرد: این فعالیت مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی مورد توجه یونسکو قرار گرفته و قرار است از این مرکز تقدیر شود.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول