اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌عامل شرکت آبفار گیلان خبر داد

برخورداری بیش از 1000 روستای گیلان از آب سالم

خبرگزاری فارس: مدیر‌عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: هم‌اکنون ‌یک‌هزار و 539 روستای استان از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند.

برخورداری بیش از 1000 روستای گیلان از آب سالم

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد علی فرامینی پیش از ظهر امروز در جلسه شرکت آبفار گیلان، این استان را از نظر تراکم جمعیتی دارای رتبه دوم کشوری دانست و اظهار کرد: این موضوع اهمیت آبرسانی به روستاها را چند برابر می‌‌کند.

وی با بیان اینکه گیلان دارای 2 هزار و 50 روستا است، تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد یک‌هزار و 539 روستا از آب شرب بهداشتی برخوردار هستند.

این مسئول اهم برنامه‌های شرکت آبفار استان را در دو بخش آبرسانی به روستاهای فاقد آب و توسعه، بهبود و ارتقای کیفیت شبکه‌های فرسوده آبرسانی روستایی عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون عملیات نقشه‌برداری و طراحی شبکه‌های آبرسانی تعدادی از روستاها انجام شده و در مراحل نهایی قرار دارد.

وی ادامه داد: با دریافت اعتبارات ابلاغ شده و بر مبنای برنامه پنجم توسعه کشور عملیات اجرایی آبرسانی به روستاهای استان آغاز می‌شود ضمن اینکه طبق برنامه پنجم توسعه کشور و اولویت‌بندی‌های انجام شده، در امر آبرسانی به روستاها اقدام می‌کنیم.

فرامینی درباره وضعیت روستاهایی که به شدت با مشکل کمبود آب مواجه هستند،خاطرنشان کرد: آب و فاضلاب روستایی گیلان برای برطرف کردن این مشکل در سطح روستاها، اقدام به ایجاد شیر برداشت عمومی کرده است و روستاییان می‌توانند به صورت عمومی از آب آن استفاده کنند.

وی درباره قیمت کنتور آب روستایی اضافه کرد: قیمت کنتور طبق نرخ بازار تعیین می‌شود و کارشناسان این شرکت در زمینه نظارت فنی بر کنتورها اقدام می‌کنند تا کنتورهای با کیفیت در اختیار روستاییان قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت آبفار گیلان خاطرنشان کرد: کنتورها را به صورت کلان از شرکت‌هایی که دارای تولید انبوه هستند خریداری می‌کنیم تا بتوانیم کنتورها را با حداقل قیمت در اختیار روستاییان قرار دهیم.

وی نگاه ویژه دولت به روستاهای محروم و کمتر توسعه یافته را ویژه خواند و تصریح کرد: دولت در آبرسانی به روستاها یارانه نامحسوسی را در نظر گرفته که امیدواریم شاهد بهره‌مندی تمام روستاهای استان از نعمت آب شرب سالم باشیم.

فرامینی از روستاییان گیلان خواست که مانند گذشته در اجرای پروژه‌های آبرسانی به روستاها صبر و حوصله داشته باشند تا حلاوت بهره‌مندی از این نعمت مهم را احساس کنند.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول