اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد

29 میلیارد تومان در انتظار جذب یا برگشت به خزانه

خبرگزاری فارس: در شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد که 28 میلیارد و 900 میلیون تومان از اعتبارات عمرانی این استان از سوی دستگاه‌ها جذب نشده که این اعتبارات در فرصت دو ماه یا جذب می‌شوند و یا به خزانه برمی‌گردند.

29 میلیارد تومان در انتظار جذب یا برگشت به خزانه

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، کوروش امیدی‌پور بعد از ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد گزارشی از اعتبارات عمرانی جذب نشده را ارائه کرد.

اداره‌کل راه و ترابری سابق، شرکت آب منطقه‌ای، اداره‌کل نوسازی مدارس، اداره‌کل مسکن و شهرسازی سابق، جهاد کشاورزی و تربیت بدنی سابق بیشترین میزان اعتبارات جذب نشده را در کهگیلویه و بویراحمد به خود اختصاص دادند.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: از میزان 209 میلیارد و 646 میلیون تومان اختصاص داده شده به دستگاه‌ها در این استان، 180 میلیارد تومان آن جذب شده و 28 میلیارد و 900 میلیون تومان آن جذب نشده است.

امیدی‌پور ادامه داد: اداره‌کل راه و ترابری که اکنون با مسکن و شهرسازی ادغام شده است، تا 15 تیرماه سال جاری میزان هشت میلیارد و 400 میلیون تومان از اعتبارات عمرانی خود را جذب نکرده است که امید است با تمدید مهلت جذب این اعتبارات از سوی مجلس شورای اسلامی در فرصت باقی‌مانده تا پایان شهریور این اعتبارات جذب شوند.

وی میزان اعتبارات جذب نشده مسکن و شهرسازی را نیز یک میلیارد و 900 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: جمع اعتبارات عمرانی هزینه نشده در اداره‌کل راه و شهرسازی به 10 میلیارد و 300 میلیون تومان می‌رسد.

معاون عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شهرداری یاسوج دو میلیارد و 900 میلیون تومان، آب منطقه‌ای دو میلیارد و 360 میلیون تومان و جهاد کشاورزی نیز یک میلیارد و 324 میلیون تومان اعتبارات عمرانی جذب نشده دارند.

وی میزان اعتبارات عمرانی جذب نشده در اداره‌کل نوسازی مدارس و تربیت‌بدنی سابق را به ترتیب دو میلیارد و 300 میلیون تومان و یک میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: اداره‌کل میراث فرهنگی و گردشگری با 777 میلیون تومان، شهرک‌های صنعتی، آب و فاضلاب شهری، امور عشایر، آب و فاضلاب روستایی، شرکت برق و شهرداری‌های شهرهای مختلف استان در رتبه‌های بعدی عدم جذب اعتبارات عمرانی قرار دارند.

این مسئول در استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: تنگ شدن فرصت جذب اعتبارات دلیلی برای انجام غیرکارشناسی و غیرفنی پروژه‌های عمرانی نخواهد بود و در هر شرایطی، مطلوب بودن کیفیت طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی از هر چیز دیگری مهم‌تر است.

به گفته رئیس سازمان اقتصاد و دارایی رقم اعلام شده در مورد اعتبارات جذب نشده ادارات و دستگاه‌های اجرایی بدون احتساب اعتباراتی است که دستگاه‌ها از مرکز و به عنوان اعتبار ملی دریافت کرده‌اند.

73 دستگاه اجرایی در کهگیلویه و بویراحمد تا تاریخ 15 تیرماه موفق به جذب بخشی از اعتبارات عمرانی خود نشدند که نام برخی دستگاه‌ها و ارقام جذب نشده در این خبر ذکر شده که امید است تا پایان شهریور و در این فرصت دو ماهه همه اعتبارات عمرانی در این استان با در نظرگرفتن کیفیت و رعایت اصول فنی جذب شوند.

دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت، صدا و سیما، سازمان بازرگانی سابق، فنی و حرفه‌ای، اداره‌کل زندان‌ها، اداره کار و امور اجتماعی سابق و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله دیگر دستگاه‌هایی هستند که بخشی از اعتبارات آن‌ها جذب نشده است.

بر این اساس و آن‌گونه که در شورای برنامه‌ریزی استان کهگیلویه و بویراحمد مطرح شد، افزون بر 28 میلیارد و 900 میلیون تومان بدون احتساب اعتبارات ملی برخی دستگاه‌ها در این استان هنوز جذب نشده که تا فرصت باقی‌ مانده جذب که اخیرا تا پایان شهریور تمدید شده، یا جذب خواهند شد و یا به خزانه دولت برگشت می‌خورند.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول