اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز جهانی کودک در زنجان صورت می‌گیرد؛

هنرنمایی گروه هنری چکاوک به نفع بیماران کلیوی

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان گفت: گروه هنری چکاوک همزمان با روز جهانی کودک به نفع بیماران کلیوی در زنجان به اجرای برنامه می‌پردازد.

هنرنمایی گروه هنری چکاوک به نفع بیماران کلیوی
محمدرضا طهماسبی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: جشن روز جهانی کودک 15 مهر ماه سال جاری در سالن 700 نفری آمفی‌ تئاتر دانشگاه زنجان به نفع بیماران کلیوی برگزار می‌شود،
وی با بیان اینکه برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی نیاز جامعه امروزی برای شناساندن مسائل و مشکلات درمانی و اجتماعی بیماران کلیوی است، افزود: گروه هنری چکاوک به نفع بیماران کلیوی در سال جاری در روز کودک به اجرای برنامه می‌پردازد.
رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان از حضور هاشم قاسمی مدیر عامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران در زنجان خبر داد و گفت: مدیرعامل انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی ایران برای بررسی وضعیت اداری، مالی و ساختمانی در زنجان حضور یافته و به بررسی مشکلات انجمن پرداختند.
وی یادآورشد: پیشرفت‌های برنامه‌های آموزشی، پیشگیری، مالی، پشتیبانی و برنامه‌ریزی انجمن بیماران کلیوی زنجان در مقایسه با سال‌های گذشته مطلوب است و در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت می‌گیرد.
طهماسبی متذکر شد: انجمن بیماران کلیوی استان زنجان از انجمن‌های موفق در سطح کشور است که همگام و همراه با سایر مراکز استانی فعالیت می‌کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در خصوص برنامه‌های انجمن برای این نوع دیالیز در شهرستان‌ها، اظهار داشت: با توجه به نیازهای شهرستان‌ها و بیماران در صورت نیاز این بخش در شهرستان‌ها نیز راه‌اندازی می‌شود.
رئیس انجمن بیماران کلیوی استان زنجان یادآورشد: در حال حاضر 60 بیمار در نوبت دریافت کلیه هستند، که با اولویت‌های در نظر گرفته شده و با تشخیص متخصصان پیوند کلیه می‌شوند.
وی با بیان اینکه هفت مرکز دیالیز در استان فعال است، تصریح کرد: در شهرستان‌های با سه تا چهار بیمار مرکز دیالیز راه‌اندازی می‌شود، تا بیماران برای رفت و آمد نیاز به مراجعه به مرکز استان نداشته باشند.
طهماسبی شناسایی بیماران کلیوی در سطح استان را از دیگر برنامه‌های انجمن عنوان کرد و افزود: ارائه برنامه‌های رفاهی و درمانی، تجهیز مراکز به دیالیز از طریق خیرین، پرداخت مستمری تا سقف 50 هزار تومان به بیماران از دیگر خدمات قابل ارائه به بیماران است.
وی با بیان اینکه آموزش و پیشگیری از موضوعات مورد توجه انجمن است، افزود: در این راستا انجمن اقدام به فعالیت‌های متنوع کرده است، همچنین اخذ دارو برای بیماران پیوند کلیه، توجه به مشکلات خانوادگی این خانواده‌ها و ارائه مشاوره‌های روانشناسی، مددکاری و حقوقی از جمله این اقدامات محسوب می‌شود.
این مسئول گفت: توجه به ایجاد اشتغال برای افراد خانواده بیماران کلیوی و کمک‌های مالی برای دانشجویان و دانش‌آموزان از طریق انجمن از دیگر فعالیت‌های انجمن قلمداد می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: تدوین برنامه‌های اطلاع‌رسانی و آموزشی در قالب برگزاری همایش، سخنرانی در مجامع عمومی، ارائه مقالات مختلف، ارائه اطلاعات مختلف در ستون‌های جراید و روزنامه‌ها، شرکت در برنامه‌های صدا و سیما و اجرای دوره‌های غربالگری از دیگر برنامه‌های انجمن است.
انتهای پیام/ل20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول