اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ثبت ‌احوال خوزستان خبر داد

صدور 180 هزار شناسنامه مکانیزه در خوزستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل ثبت ‌احوال خوزستان گفت: تاکنون بیش از 180 هزار فقره شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده است.

صدور 180 هزار شناسنامه مکانیزه در خوزستان

 به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، بهنام مریدی ظهر امروز در مراسم رونمایی از اسناد هویتی شهدای هفتم تیر خوزستان، اظهار کرد: اداره ثبت‌ احوال خوزستان از سال 89 سه پروژه مهم را در دستور کار خود قرار داد که چاپ شناسنامه جدید مکانیزه یکی از مهمترین پروژه‌ها است.

وی با اشاره به اینکه هنوز فراخوان عمومی برای تعویض شناسنامه‌ها منتشر نشده است،‌ تصریح کرد: با این وجود، تاکنون بیش از 180 هزار فقره شناسنامه مکانیزه در استان صادر شده است.

مریدی با اشاره به خریداری 90 دستگاه جدید چاپ شناسنامه، افزود: با توجه به اقدامات انجام شده و حمایت‌های استانداری، اکنون امکان چاپ شناسنامه مکانیزه در همه شهرهای استان فراهم شده 90 دستگاه جدید چاپ شناسنامه نیز خریداری و به‌زودی به استان وارد می‌شود.

 

مکانیزه کردن اسناد هویتی شهروندان

مدیر کل ثبت احوال خوزستان همچنین اظهار داشت: مکانیزه کردن اسناد هویتی شهروندان و ثبت این اسناد در سیستم الکترونیکی از دیگر اقدامات ثبت احوال است.

به گفته مریدی، گردآوری اسناد هویتی در استان از سال 1306 آغاز شده و در حال حاضر 7.5 میلیون سند در استان وجود دارد. در سفر سوم هیئت دولت به استان مصوب شد که این اسناد هویتی مکانیزه شوند و اکنون موفق به تهیه آرشیو الکترونیکی از اسناد هویتی شده‌ایم.

وی گفت: گردآوری و تشکیل گنجینه اسناد هویتی بزرگان و مشاهیر استان نیز از دیگر اقدامات مهمی است که در دستور کار قرار گرفت؛ این پروژه از سال گذشته در استان آغاز شد و تاکنون 140 سند هویتی مربوط به بزرگان و مشاهیر استان گردآوری شده است. برپایی نمایشگاهی از گنجینه اسناد هویتی بزرگان و مشاهیر استان نیز در دستور کار است.

مریدی افزود: در همین راستا از سال گذشته رونمایی از اسناد هویتی مشاهیر و شهدای استان آغاز شد و سال گذشته سند هویتی سردار شهید علی هاشمی رونمایی شد. در تیرماه سال جاری نیز رونمایی از اسناد هویتی شهید علیرضا چراغ‌زاده دزفولی، نماینده وقت مردم هفتکل، حجت‌الاسلام و المسلمین دانش نماینده وقت مردم شوش و اندیمشک و سید محمدجواد شرافت نماینده وقت مردم شوشتر، سه شهید خوزستانی حادثه هفتم تیر در دستور کار قرار گرفت.

 

آمادگی خوزستان برای صدور کارت ملی هوشمند

مدیر کل ثبت احوال خوزستان در ادامه با اشاره به پروژه صدور کارت ملی هوشمند، گفت: این نوع کارت‌ که به صورت مکانیزه طراحی شده است، در همه کشورهای پیشرفته دنیا استفاده می‌شود و جایگزین‌ کارت سوخت، کارت‌های بانکی‌ و دیگر کارت‌ها شده است. صدور این کارت به صورت پایلوت در استان قم آغاز شد و خوزستان نیز آمادگی خود را برای صدور کارت ملی هوشمند اعلام کرده است.

انتهای پیام/س20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول