اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت همدان تأکید کرد

لزوم شناسنامه‌دار شدن عرضه‌کنندگان مواد فله‌ای در روزبازارها

خبرگزاری فارس: مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: عرضه‌کنندگان مواد فله‌ای در روزبازارها شناسنامه‌دار شوند.

لزوم شناسنامه‌دار شدن عرضه‌کنندگان مواد فله‌ای در روزبازارها

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین خالقی صبح امروز در کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی شهرستان همدان با اشاره به مشترک بودن با بیان اینکه امر کلریزاسیون در روستاهای توئیجین، موئیجین، برفجین (روستاهای امامزاده کوه) در ماه گذشته رضایت‌بخش نبوده است، اظهار کرد: این وضعیت باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به گلایه نماینده شهرداری مبنی بر اینکه برخی از مراکز تزریقات حاشیه شهر، زباله‌های خود را با زباله‌های خانگی بیرون می‌گذارند، خاطرنشان کرد: این مراکز متخلف باید به مرکز بهداشت معرفی شوند تا مورد رسیدگی قرار گیرند و در صورت عدم تمکین علیه آنان اقامه دعوی می‌شود.

مسئول بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به اخذ مجوز روزبازارها از سازمان میادین شهرداری، تصریح کرد: این افراد باید به مرکز بهداشت ارجاع داده شوند تا نوع ماده‌ غذایی که را که عرضه‌ می‌کنند بررسی کنیم.

وی با اشاره به عرضه فله‌ای و غیربهداشتی برخی از مواد غذایی نظیر ماکارونی و خیارشور در روزبازارها، عنوان کرد: این افراد دارای شناسنامه نیستند و بر این اساس نیز امکان برخورد با آنها وجود ندارد اما اگر به مرکز بهداشت هدایت شوند می‌توان بر آنها نظارت داشت.

خالقی با اشاره به سد معبر وانت‌بارهای سیار بدون مجوز در سطح شهر نیز خاطرنشان کرد: این معضل ریشه‌کن نمی‌شود اما همه این وانت‌بارها باید از مرکز بهداشت کارت بهداشت دریافت کنند تا مورد نظارت قرار گیرند تا بر این اساس نیز بیماری‌های عفونی از این طریق نداشته باشیم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان نیز با اشاره به فصل تابستان و احتمال بروز یا افزایش بیماری‌های منتقله از آب و غذا، بهترین راه ایمنی در این راستا را ارتقای بهداشت فردی و سلامت غذایی عنوان کرد.

فتح‌الله نظری‌پویا اطلاع‌رسانی در راستای توجه دادن مردم جامعه در زمینه بیماری‌های منتقله از آب و غذا را وظیفه‌ای همگانی از جمله رسانه‌های جمعی دانست و افزود: رسانه‌ها و مطبوعات می‌توانند نقش مهمی در زمینه فرهنگ‌سازی این مهم ایفا کنند.

وی با اشاره به عملکرد مرکز بهداشت شهرستان همدان در اردیبهشت‌ماه جاری ابراز کرد: تعداد روستاهای دارای آب شرب و عضو شبکه آبفار و نیز روستاهایی که با تانکر آبرسانی می‌شوند باید به صورت کامل ارائه شوند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول