اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح ارزیابی سلامت بانوان در آذربایجان‌غربی

شناسنامه سلامت برای بانوان سرپرست خانوار تنظیم می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی از اجرای طرح ارزیابی سلامت بانوان در این استان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، شناسنامه سلامت برای بانوان سرپرست خانوار استان تنظیم می‌شود.

شناسنامه سلامت برای بانوان سرپرست خانوار تنظیم می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حمیده محدثی صبح امروز در جمع خبرنگاران به اجرای این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای طرح مذکور برای سنجش سلامتی این قشر از جامعه در شورای عالی برنامه‌ریزی به تصویب رسیده و اعتبار مورد نیاز تخصیص یافته تا اجرای این طرح با لحاظ رویکردی توام با پیشگیری به مرحله اجرا برسد.

وی تصریح کرد: این طرح با هدف بررسی رفتارهای ناسالم، کاهش عوامل خطرساز، شناخت زودرس بیماری‌های گوناگون، شناسایی عوارض ناشی از بیماری‌ها با مشارکت فعالان عرصه سلامت به مرحله اجرا رسید تا گام‌های بلندی در راستای تضمین سلامت جامعه برداشته شود.

محدثی اضافه کرد: بررسی وضعیت عمومی سلامت بدن، شناسایی عوامل خطر مانند بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، فشار خون، قند خون، عفونت‌های مزمن و ... از جمله راهبردهای اجرایی‌کردن این طرح قلمداد می‌شد تا بر اساس آن یک شناسنامه سلامت برای بانوان سرپرست خانوار در علوم پزشکی تنظیم شود.

وی گفت: میزان پیشرفت بیماری‌های قلبی، عروقی و بعضی بیماری‌های روانی در کشورهای در حال توسعه بیشتر است پس باید عوامل خطر و گروه‌های ویژه در معرض خطر را به نحو مطلوب شناسایی کرده و جامعه را به طرف ارتقای سلامت سوق داد که لازمه این امر همکاری خانواده‌ها و همه مسئولان است.

مسئول امور بانوان دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی محدوده سنی اجرای این طرح را بین 25 تا 60 سال در بین بانوان عنوان کرد و اظهار داشت: اجرای این طرح توسط این نهاد آموزشی و درمانی آغاز شده است که پش‌بینی می‌شود در اواخر مرداد یا شهریور ماه اجرای آن به مراحل پایانی برسد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول