اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی مراسمی

غفاریان دبیر ستاد اقامه نماز دنا شد

خبرگزاری فارس: در مراسمی، حجت‌الاسلام سید جواد غفاریان به عنوان دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان دنا معارفه و از زحمات حجت‌الاسلام محمدزمان عرفانی تقدیر به عمل آمد.

غفاریان دبیر ستاد اقامه نماز دنا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از دنا، سید الیاس چراغ‌زاده در مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان دنا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان، آن حضرت را شبیه‌ترین فرد به پیامبر (ص) دانست.

وی با گرامی‌داشت نیمه شعبان افزود: باید این لیاقت را پیدا کرده و خداوند هم به ما عنایت داشته باشد که آن امام را زیارت کنیم.

چراغ‌زاده گفت: در بحث نماز همه پیامبران الهی بعد از توحید و دعوت به حق ماموریت برپایی نماز را داشتند و هر پیامبری برای پیدایش جامعه توحیدی به نماز توصیه می‌کردند چرا که نماز به عنوان بهترین عمل بعد از اقرار به توحید انسان را به کمال می‌رساند.

دبیر ستاد اقامه نماز استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رسول خدا سه کلمه را اولین به کار می‌برند و این سه کلمه اولین را نیز در نماز به کار می‌برند و اولین واجب را نماز می‌دانند که بر امت واجب گردیده و به همین دلیل اولین عملی که از امت پذیرفته می‌شود و در قیامت از آن سؤال خواهد شد، نماز است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت نماز، نظام مقدس جمهوری اسلامی که خداوند به عنوان هدیه‌ای در اختیار امت قرار داده یکی از وظایف مهم آن احیاء نماز است چرا که همواره یکی از وظایف حکومت صالحین برپایی و اقامه نماز است.

چراغ‌زاده یادآور شد: به لطف الهی این نظام، نظام صالحین است در این نظام نماز پایه و اساس دین است که باید مورد توجه همه مردم و مسئولین قرار گیرد.

دبیر اقامه نماز این استان افزود: در شهریورماه امسال بیست و یکمین اجلاس نماز در کرمانشاه برگزار خواهد شد که ستادهای اقامه نماز در استان‌ها تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: دبیر جدید ستاد باید با دستگاه‌ها در شهرستان تعامل داشته و در زمینه نماز پیشرفت حاصل شود و دستگاه‌هایی مانند آموزش و پرورش، سپاه، سازمان تبلیغات و جهاد کشاورزی باید همکاری لازم را جهت هر چه باشکوه‌تر برگزار کردن نماز داشته باشند.

چراغ‌زاده گفت: باید از این ظرفیت‌ها نهایت استفاده شود و در مدارس و در مقاطع مختلف آموزش و پرورش نماز نهادینه و فرزندان ما با دین آشنا شوند.

لازم به ذکر است در این مراسم حجت‌الاسلام سید جواد غفاریان به عنوان دبیر ستاد اقامه نماز شهرستان دنا معارفه و از زحمات حجت‌الاسلام محمدزمان عرفانی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول