اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست استانداری همدان:

ادارات در برپایی نماز و نظم آن عملکرد ضعیفی دارند

خبرگزاری فارس: سرپرست استانداری همدان گفت: مراکز آموزشی و دستگاه‌ها باید به طور منظم نماز را به پا دارند، در حالی که ادارات در برپایی نماز و نظم آن، کمرنگ عمل کرده و به راحتی از کنار آن عبور می‌کنند.

ادارات در برپایی نماز و نظم آن عملکرد ضعیفی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کریمی بعد از ظهر امروز در همایش دبیران شورای فرهنگی و اقامه نماز، بحث در حوزه نماز را مباحثی عمیق و مبنایی دانست و افزود: شرافت و تعالی همه انسان‌ها در نماز نهفته است و در این راستا باید در همه مسائل زندگی از ظرفیت خبرگان به طور نهایت استفاده شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه از ابتدای طفولیت آنچه به گوش انسان‌ها می‌رسد، بحث نمازی است به طوری که در جامعه دینی نخستین آموزه‌ها نیز دینی است، گستره آن نیز با بضاعت مردم بیشتر می‌شود.

سرپرست استانداری همدان بیان داشت: اگر بتوانیم در نشست‌های مختلف نگاه به شکل و نماد کلی نماز را بشکافیم، در انجام هر چه بهتر این فریضه الهی تأثیرگذار است و ما به دنبال آن هستیم و باید اجرایی شود.

وی با تأکید بر انجام فریضه نماز در ادارات و سازمان‌ها، اظهار کرد: مراکز آموزشی و دستگاه‌ها باید به طور منظم نماز را به پا دارند، در حالی که ادارات در برپایی نماز و نظم آن، کمرنگ عمل کرده و به راحتی از کنار آن عبور می‌کنند.

فامیل‌کریمی خاطرنشان کرد: افرادی که بنا به تکلیف فردی، سازمانی و پرسنلی خود در نماز فعال هستند، در پاسخگویی به افراد نیز متعهدتر هستند و جامعه نمازپذیر قانونمدارتر هستند که همین امر دغدغه سازمان‌ها، مدیران و آحاد مردم است.

وی با بیان اینکه نشاط اداری در افراد نمازپذیر بیشتر است، گفت: امیدواریم که در سطح استان همکاری خوبی در انجام فرایض الهی صورت گیرد تا جامعه‌ای سالم و پویا داشته باشیم.

سرپرست استانداری همدان با اشاره به امتیازدهی به سه مقوله عفاف و حجاب، اقامه نماز و امر به معروف در همه ادارات یادآور شد: در موضوع عفاف و حجاب برای هر دستگاه هزار امتیاز در ‌نظر گرفته شده که شامل هشت محور اصلی است.

به گفته وی، برای این مقوله هزار امتیاز در نظر گرفته شده است چرا که عمومیت و جامعیت این مقوله زیاد است و توجه به عفاف و حجاب این دو مبحث دیگر را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

فامیل‌کریمی با اشاره به اینکه برای اقامه نماز ادارات 160 امتیاز و برای امر به معروف 120 امتیاز در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: در مجموع برای این سه مقوله یک هزار و 280 امتیاز مد نظر قرار گرفته که برای اقتدار بیشتر در بازرسی افرادی در نظر گرفته شده است تا به خوبی ارزیابی ادارات را دنبال کنند.

وی با بیان اینکه در برخی مسائل مهم و اساسی جامعه، نگاه ما مبنایی است، گفت: ما در مواقعی از برخی مسائل دینی خود غفلت کرده‌ایم به طوری که در فرهنگ و فلسفه عاشورا و نماز سیدالشهدا(ع) کمترین قلم‌فرسایی شده است.

سرپرست استانداری همدان در پایان سخنانش ابراز داشت: مدیران نماز استانی و کشوری عمق دادن به مسائل دینی را لحاظ کنند که در این راستا جشنواره فرهنگی- هنری نماز بسیار مؤثر است.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول