اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون ستاد اقامه نماز کشور خبر داد

برگزاری 5 هزار نشست حلقه‌های نمازشناسی در کشور

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور از برگزاری بیش از 5 هزار نشست حلقه‌های نمازشناسی ویژه جوانان در کشور خبر داد.

برگزاری 5 هزار نشست حلقه‌های نمازشناسی در کشور

سید محمد عبداللهی در حاشیه برگزاری همایش دبیران شورای فرهنگی و اقامه نماز با عنوان نماز و انتظار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: برنامه‌های ستاد اقامه نماز در ارتباط با جریان‌سازی فرهنگی در بین جوانان از 45 برنامه عملیاتی که در سال 91 دارد بیش از 80 درصد ویژه جوانان است.

وی از برگزاری دوره آموزشی ویژه مروجان فرهنگ نماز خبر داد و تصریح کرد: این دوره 12 ساعته ویژه دانش‌آموزان دبیرستانی است که در آنجا بحث شیوه‌های ارتباط افراد با هم‌سن و سالان در خصوص تشویق به نماز آموزش داده می‌شود.

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه برای جذاب‌سازی دوره‌های آموزشی باید دوره‌ها به صورت کاربردی و مشارکتی برگزار شود، افزود: "نماز شایستگان" نیز دوره‌ای شش ساعته است که این دوره مخصوص دوره راهنمایی است و به منظور ایجاد انس و ارتباط با مسجد برگزار می‌شود.

وی به برگزاری حلقه‌های معرفتی نمازشناسی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: بیش از 5 هزار نشست در این حلقه‌های نمازشناسی قرار است برگزار شود که این نیز ویژه جوانان است.

عبداللهی تصریح کرد: برای جذاب‌سازی دوره‌های آموزشی مرکز تخصصی نماز دست‌نامه‌هایی متناسب با ادبیات جوانان و سلایق و ذوق جوانان تدوین و در اختیار آنها قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه این دوره‌ها با هماهنگی آموزش و پرورش و مراکز کانون‌های فرهنگی و امور مساجد است، سعی کردیم این کلاس‌ها اردویی برگزار شود چون جاذبه دارد و در کشش آنها به مسائل دینی مؤثر است.

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به برنامه‌های دانشجویی اذعان داشت: در دانشگاه‌ها هم گفتمان‌های دانشجویی را با هماهنگی نهاد رهبری در دانشگا‌ه‌ها داریم که با سازوکار خاصی در سطح بالاتری برگزار می‌شود.

وی با اعلام آمادگی برای حضور در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه ابراز داشت: کرسی‌های آزاداندیشی رشته‌ای است که سر دراز دارد و باید منتظر ماند که این کرسی‌ها با چه موضوعاتی برگزار می‌شود.

عبداللهی در خصوص رویکرد صدا و سیما در اشاعه فرهنگ نماز یادآور شد: رویکردی که الان در سریال‌ها مشاهده می‌شود نسبت به گذشته رویکرد خوبی است و گام‌های خوبی برداشته شده است.

وی با اشاره به ارزیابی ستاد اقامه نماز از صدا و سیما خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم در ارتباط با صدا و سیما و فیلم‌ها قضاوت سر انگشتی داشته باشیم بلکه باید با چند کارشناس هر شبکه را رصد کنیم و این عملکرد با ارزیابی که صورت گرفت، نسبت به سه سال پیش تغییرات مثبتی داشته است.

معاون فرهنگی ستاد اقامه نماز کشور در پایان سخنانش افزود: رسانه‌ها و مطبوعات نیز در این راستا بسیار خوب عمل می‌کنند و من به قاطعیت می‌گویم خبرگزاری فارس روزی نیست که اخبار و مطالبی با محتوای نماز نداشته باشد و این رویکرد مطلوبی است.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول