اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه شاهرود:

نیاز به مصلح حقیقی نظام زندگی را سامان می‌دهد

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه شاهرود گفت: بر اساس قوانین طبیعی ثابت می‏‌شود که نیاز به مصلح حقیقی، نظام زندگی را سامان می‏‌دهد.

نیاز به مصلح حقیقی نظام زندگی را سامان می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏‌الاسلام رسول بخشی پیش‌ازظهر امروز در جمع شمار زیادی از بازاریان شاهرود اظهار داشت: یکی از سنت‏‌های الهی آزمایش مردم بوده و این سنت در تمام امت‏‌های گذشته نیز اجرا شده است.

وی تصریح کرد: خداوند متعال در آیه دوم سوره عنکبوت می‏‌فرماید که آیا مردم خیال می‏‌کنند همین که گفتند ایمان آوردیم، رها شده و دیگر امتحان نمی‏‌شوند، کسانی را که قبل از آن‏ها بودند، آزمایش کردیم تا خداوند راستگویان و دروغ‏گویان را مشخص کند.

استاد حوزه علمیه شاهرود خاطرنشان کرد: با توجه به آیه فوق، خداوند متعال در هر زمان و دوره‏‌ای، مردم آن دوره را مورد امتحان قرار می‏‌دهد تا مؤمنان واقعی از متظاهران به دین و ایمان مشخص شوند و امتحان الهی در هر زمان، متفاوت و متناسب با رشد و کمال عقلی مردم آن زمان است.

بخشی تصریح کرد: در دوران غیبت کبری، با غایب شدن حجت خدا مردم به استقامت و پایداری نسبت به دین امتحان می‏‌شوند تا منتظران واقعی از غیر واقعی تمییز داده شده و هر کدام پاداشی در خور موفقیت در این امتحان به دست آورند.

وی بیان داشت: حکام ستمگری که در طول دوران اسلامی حکم رانده‏‌اند، بیشترین تلاش و کوشش خود را صرف پایان بخشیدن به زندگانی حضرت مهدی (ع) می‏‌کردند؛ خصوصا پس از آن که می‏‌دانستند که حضرت مهدی (ع) همان کسی است که تخت‏‌های حکمرانان ظلم و جور را متزلزل کرده، در هم خواهد شکست و همان کسی است که هستی ظالمان را نابود و از استیلای آنان بر بندگان خدا و کشورها جلوگیری خواهد کرد.

استاد حوزه علمیه شاهرود افزود: هیچ یک از امامان معصوم به مرگ طبیعی از دنیا نرفتند، بلکه طاغوت‏‌های امت آنان را شهید کردند، با اینکه می‏‌دانستند بشارت‏‌ها و اخباری که راجع به حضرت مهدی (ع) وارد شده، درباره آنان وارد نشده است.

بخشی بیان داشت: درباره هیچ یک از ائمه (ع) جز درباره وجود مقدس حضرت مهدی (ع) حتی یک حدیث به این مضمون وارد نشده که دنیا را از عدل و داد پر خواهد ساخت و بر تمام جهان حکم خواهد راند و تمام وسایل پیروزی و ظفر برای وی فراهم خواهد آمد.

وی گفت: با چنین خبرهایی، حکومت‏‌های جور و ستم در قبال شخصیتی بزرگ که می‏‌خواهد حاکمیت ظلم و ستم را از بین برده و حاکمیت عدل و داد را در سراسر جهان بگستراند، دست روی دست نگذاشته و سکوت نمی‏‌کردند و همواره مترصد کشتن چنین انسانی بودند.

بخشی با اشاره به استعداد و آمادگی مردم برای ظهور امام عصر (عج) گفت: قانون عرضه و تقاضا در جوامع بشری همواره و در همه جا جاری است و عرضه مطابق تقاضاست، چراکه در غیر این صورت نظام زندگی به هم خورده و تعادل خود را از دست می‏‌دهد.

استاد حوزه علمیه شاهرود افزود: بنابراین نیاز به رهبر و پیشوا برای جامعه نیز از این قاعده و قانون مستثنی نبوده و در قالب استعداد و آمادگی مردم تحقق پیدا می‏‏‌کند.

وی ادامه داد: در دوران غیبت، مردم جهان به تدریج برای ظهور آن مصلح حقیقی و سامان‏‌دهنده وضع بشر، آمادگی علمی و عملی پیدا می‏‌کنند.

استاد حوزه علمیه شاهرود افزود: روش آن حضرت مانند روش انبیا و اولیا در گذشته نیست تا مبتنی بر اسباب و علل عادی و ظاهری باشد، بلکه روش او در رهبری بر جهان بر مبنای حقایق و حکم به واقعیات و ترک تقیه است که انجام این امور نیاز به تکامل علوم معارف و ترقی و رشد فکری و اخلاقی بشر دارد.

بخشی بیان کرد: قابلیت برای حکومت واحد جهانی در راستای تحقق احکام الهی باید فراهم باشد و جامعه بشری به این مطلب برسد که هیئت‏‌های حاکمه با روش‏‌های گوناگون نمی‏‌توانند از عهده اداره امور برآیند.

وی اضافه کرد: وقتی اوضاع و احوال این گونه شد و مردم از تمدن منهای دین، معنویت و انسانیت، کنونی به ستوه آمدند و تاریکی و ظلمت جهان را فرا گرفت، ظهور یک مرد الهی در پرتو عنایت حق، مورد استقبال مردم جهان قرار می‏‌گیرد، در این شرایط پذیرش جامعه از ندای روحانی یک منادی آسمانی بی‏‌نظیر خواهد بود، زیرا در شدّت ظلمت و تاریکی، درخشندگی نور نمایان‏‌تر می‏‌شود.

انتهای پیام/ب10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول