اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

اعتقادات مهدوی از حالت شعار خارج شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: اعتقادات مهدوی باید از حالت پلاکارد، بنر، پوستر و شعار خارج شود.

اعتقادات مهدوی از حالت شعار خارج شود

حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به ویژگی انسان منتظر اظهار کرد: فرد منتظر معتقد، متدین و مؤمن بوده و اگر این ویژگی در انسان منتظر محقق شود، فرهنگ مهدوی در جامعه نهادینه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: توحیدباوری و اعتقاد راسخ به توحید و معاد زیربنای مهدویت بوده، بنابراین باید جامعه را از نظر اعتقادی واکسینه کنیم و سطح اعتقادی جامعه را ارتقاء دهیم.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان داشت: به صورت شعاری نمی‌توان فرهنگ مهدوی را در جامعه ترویج کرد، بلکه فرهنگ مهدوی را باید به وسیله کار فرهنگی و فرهنگ‌سازی به کل جامعه تعمیم دهیم.

وی با بیان اینکه یک انسان منتظر تشنه مهدی موعود است گفت: فرد منتظر باید فرهنگ مهدوی را در جامعه پیاده کند و اگر این امر محقق شود زمینه ظهور مهدی(عج) فراهم می‌شود.

موسوی با بیان اینکه اعتقادات مهدوی باید از حالت پلاکارد، بنر، پوستر و شعار خارج شود عنوان داشت: تقویت بنیه‌های اعتقادی مهدویت و تبدیل آنها به فرهنگ و سپس ترویج فرهنگ در تمام شئون زندگی باید مدنظر قرار گیرد تا این فرهنگ به صورت سمبل، الگو و اسوه به جهانیان معرفی شود.

وی خاطر نشان کرد: در کنار هر حرکت بزرگ و دامنه‌داری، پیرایه و خرافات می‌روید، بنابراین باید اعتقادات مردم را افزایش دهیم تا از وارد شدن لطمه‌ به فرهنگ مهدویت جلوگیری شود.

مدیرکل امور مبلغان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم یادآور شد: دشمنان هر روز به دنبال فرقه‌سازی و حرکت‌های نوین در محو این فرهنگ هستند، زیرا می‌دانند فرهنگ مهدوی فرهنگی الهی بوده که برگرفته از سرچشمه زلال انسانی است و این فرهنگ مادیات و ماده‌پرستان را کنار می‌زند.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ مهدوی ظلم را از بین می‌برد و هر چیزی را در جایگاه خود می‌نشاند و عقل‌ها را کامل کرده و به منشأ اصلی خود می‌رساند.

وی خاطر نشان کرد: فرهنگ مهدوی ریشه در فطرت، اندیشه الهی و اعتقادات راسخ دارد و خاموش‌شدنی نیست و هر روز این فرهنگ روشن‌تر و نشاط‌‌‌ ‌آفرین‌تر می‌شود.

موسوی ادامه داد: ما در معرفی مهدویت و مهدی موعود به درستی وظیفه خود را انجام نداده و نتوانستیم فرهنگ ناب مهدوی را به جامعه معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: دشمنان فرهنگ مهدوی را به عنوان فرهنگ خشن، جنگجو و جنگ‌طلب معرفی می‌کنند، در حالی که در فرهنگ مهدوی مهر و محبت در آن موج می‌زند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول