اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز تخصصی نماز:

انتظار مقوله‌ای اجتماعی و جهانی است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز تخصصی نماز گفت: برخی بر اساس تفکر نادرست انتظار را مقوله فردی قلمداد می‌کنند، در حالی که انتظار مقوله اجتماعی و جهانی است.

انتظار مقوله‌ای اجتماعی و جهانی است

حجت‌الاسلام صادق کفیل امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: برخی بر اساس تفکر نادرست انتظار را مقوله فردی قلمداد می‌کنند، در حالی که این برداشت نادرست است.

وی با بیان اینکه نگاه امام زمان(عج) در ظهور جهانی است گفت: امام زمان(عج) با نگرش جهانی خود دنیا را پر از عدل و عدالت می‌کند، بنابراین منتظر واقعی باید دغدغه جهانی و اجتماعی داشته و نسبت به اتفاقات و رویدادهای دنیا بی‌تفاوت نباشد.

رئیس مرکز تخصصی نماز خاطر نشان کرد: امام زمان(عج) در همه ادعیه‌ها به عنوان امام ظلم‌ستیز و عدالت‌خواه معرفی شده، بنابراین انسان منتظر باید به طور طبیعی روحیه عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی داشته باشد.

وی عنوان داشت: اکنون با وجود اینکه دنیا منتظر مصلح موعود است ولی دغدغه ظهور کمرنگ است، بنابراین باید دغدغه ظهور را در عالم ایجاد کنیم و با ایجاد این دغدغه ظهور را بشناسانیم.

کفیل یادآور شد: در عرصه مهدویت لازم است ظهور حضرت را به عالم معرفی کرده و به دنیا بفهمانیم چه اتفاقاتی با ظهور حضرت ولیعصر(عج) می‌افتد.

وی با اشاره به حرکت سینمای هالیوود و دنیای غرب و مطالب مطرح شده از سوی آنان در زمینه آخرالزمان گفت: آنها تمام سعی خود را برای بد جلوه‌ دادن قیام حضرت مهدی(عج) انجام می‌دهند، بنابراین ما باید حرکت‌های آنها را خنثی کنیم.

رئیس مرکز تخصصی نماز با اشاره به وظایفی که منتظران بر دوش دارند خاطر نشان کرد: در حقیقت ظهور شروع زندگی بوده و جلوه محبت خدا در ظهور تجلی پیدا می‌کند و ما باید این حقیقت مهم را به دنیا معرفی کنیم.

وی با اشاره به محورهایی که در زمینه مسئله ظهور باید همواره به آنها توجه کرد گفت: خبرگزاری‌ها و مطبوعات باید در زمینه چیستی ظهور و اتفاقات ظهور اطلاع‌رسانی کنند و بدانند که در این مسیر وظیفه‌ای خطیر بر دوش دارند.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول