اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان خبر داد

جابه‌جایی 2 میلیون نفر مسافر تابستانی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان گفت: 121 شرکت مسافری گیلان برای جابه‌جایی دو میلیون نفر مسافر تابستانی در سفرهای برون شهری استان آماده هستند.

جابه‌جایی 2 میلیون نفر مسافر تابستانی در گیلان

سبحان‌الله علیپور امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اجرای طرح تابستانی ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر گیلان اظهار کرد: این طرح از 25 خرداد امسال آغاز شده و تا هفتم مهر سال جاری ادامه دارد.

وی با تاکید بر اینکه سفری ایمن، ارزان و راحت از ویژگی‌های حمل و نقل عمومی است، تصریح کرد: لازمه انجام یک سفر روان و راحت، داشتن آگاهی کافی نسبت به حقوق مسافر در سفرهای بین شهری با اطلاع از شرایط و اطلاعات حمل و نقل رانندگان و مسافران است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با بیان اینکه ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای استان آماده خدمات رسانی به مسافران است، گفت: 121 شرکت مسافری با 6 هزار و 526 نفر پرسنل فعال در حوزه حمل و نقل مسافر برون شهری گیلان آماده ارائه خدمات جابه‌جایی مردم و مسافران هستند.

وی، با اشاره به ایمن بودن ناوگان حمل و نقل عمومی نسبت به خودروهای شخصی و پلاک سفید، بیان کرد: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر بین شهری زیرپوشش شرکت‌های حمل و نقل مسافر جزو رانندگان حرفه‌ای دارای شغل ثابت رانندگی بوده و مهارت بیشتری در عبور و مرور از مسیرهایی که در آنها فعالیت می‌کنند دارند.

علیپور، ادامه داد: رانندگان این شرکت‌های مسافری هنگام صدور دفترچه کار از طرف مراجع ذی‌صلاح مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و پس از طی مراحل لازم موفق به اخذ دفترچه کار و فعالیت در این بخش می‌شوند در حالی که سفر با وسایل شخصی پلاک سفید دارای چنین مزیتی نیست و به طور بالقوه می‌تواند به ویژه در سفرهای خارج از شهر بسیار مخاطره‌انگیز باشد.

وی، افزود: اگر مسافران در وسایل نقلیه عمومی بین شهری که زیر پوشش شرکت‌های حمل و نقل مسافری قرار دارند با موارد نامطلوب یا شرایط نامساعدی برخورد کنند می‌توانند شکایات خود را به انجمن صنفی و یا اتحادیه تعاونی‌های مسافربری منعکس کنند و بدیهی است که تشکل‌های صنفی ذی‌ربط به شکایات مربوطه رسیدگی می‌کنند و این اداره کل نیز بر عملکرد شرکت‌ها نظارت و اشراف دارد و در صورت تخلف با متخلفان برخورد می‌کند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان، خاطرنشان کرد: شرکت مسافری موظف است قبل از آغاز سفر اطلاعاتی مانند حرکت، مدت زمان سفر محل و زمان‌های توقف، نوع وسیله نقلیه و امکانات موجود را به اطلاع مسافران برساند ضمن اینکه رانندگان اجازه ندارند قبل از رسیدن به مقصد نهایی مسافران را پیاده کنند مگر اینکه مسافران خودشان درخواست داشته باشند.

*توقف برای نماز ضروری است

وی، با تاکید بر اینکه با پخش نوارهای صوتی و تصویری غیر مجاز در اتوبوس‌ها و ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر به شدت برخورد می‌شود، گفت: شرکت‌های مسافری موظف هستند رانندگان زیرپوشش را مکلف کنند تا در هنگام سفر در مکان و زمان مناسب برای ادای فریضه نماز و همچنین استراحت و صرف غذا توقف کنند و این کار ضروری است.

علیپور، ‌ارتقای معنوی انسان‌ها را در گروی اعمال نیکو و خداپسندانه انسان‌ها ذکر کرد و افزود: باید با تداوم برنامه‌های متنوع عقیدتی و دینی، زمینه‌ساز جذب جوانان به اقامه نماز در مساجد باشیم.

وی با بیان اینکه تمام خوبی‌ها با اقامه نماز تحقق می‌یابد، اذعان کرد: فردی که اهل نماز بوده و قلباً آن را درک کرده باشد، قطعاً از انجام اعمال ناشایست دوری می‌کند که در این راستا نماز و مسائل معنوی بزرگ‌ترین عامل موفقیت برای جوانان است.

*فروش بلیت دستی ممنوع است

این مسئول، با تاکید بر اینکه بلیت در واقع قرارداد حمل بین مسافر و شرکت و مؤسسه مسافری است، اذعان کرد: بلیت برای جابه‌جایی مسافر از مبدا تا مقصد در خلال یک دوره زمانی مشخص با وسیله نقلیه تعیین شده است.

وی گفت: ضروری است مسافران برای تمام سفرهای خود اقدام به تهیه بلیت کنند و در صورت به وجود آمدن مشکل ناخواسته در طول سفر، شرکت مسافری جوابگوی مسافران بدون بلیت نیست.

علیپور، گیلان را از استان‌های برتر در ارائه خدمات پیش فروش بلیت اینترنتی در کشور دانست و یادآور شد: پیش‌فروش بلیت‌های اینترنتی موجب برنامه‌ریزهای مدون‌تر به منظور خدمات‌رسانی بهتر در ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای استان می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه صدور بلیت‌دستی برای مسافران ممنوع است، اذعان کرد: مردم دقت داشته باشند حتما بلیت‌های با تایپ رایانه‌ای را دریافت کنند.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان، افزود: در صورت مشاهده صدور بلیت دستی با شرکت‌های متخلف برخورد قانونی می‌شود.

وی، بلیت‌های رایانه‌ای را شناسنامه سفر مسافر نامید و متذکر شد:  مردم از سوار شدن در خودروهایی که در میادین اقدام به سوار کردن مسافر می‌کنند، بپرهیزند.

*آمادگی جابه‌جایی 2 میلیون مسافر تابستانی گیلان

علیپور، به فعالیت 121 شرکت حمل و نقل مسافری در گیلان اشاره کرد و افزود: 23 شرکت بلیت را به صورت اینترنتی عرضه می‌کنند.

وی، تعداد ناوگان عمومی بخش مسافر گیلان را 2 هزار و 944 دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری اعلام کرد و گفت: میانگین سن اتوبوس‌ها 9.2 سال و سواری 6.2 سال است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های گیلان با اشاره به فرا رسیدن فصل تابستان و وورد مسافران به استان، تصریح کرد: گیلان دارای یک کانون، هشت انجمن صنفی حمل و نقل عمومی و دو انجمن صنفی در بخش مسافری است.

به گفته وی، هفت پایانه مسافری استان در امر جابه‌جایی مسافران فعالیت می‌کنند که آمادگی جابه‌جایی دو میلیون نفر مسافر در طرح تابستانی مذکور را دارند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول