اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چمستان:

پرداخت زکات مال را حفظ می‌کند

خبرگزاری فارس: امام جمعه چمستان گفت: پرداخت زکات موجب حفظ مال و اموال می‌شود.

پرداخت زکات مال را حفظ می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، حجت‌الاسلام سید احمد جباری صبح امروز پنج‌شنبه در جلسه شورای فرعی زکات در جمع اعضای شورای اسلامی و دهیاران بخش چمستان در مسجد جامع این شهرستان بیان کرد: برای برخی‌ها گذشتن از جان سهل‌تر از گذشتن از مال است.

امام جمعه چمستان اظهار داشت: مال پلی است که اگر از آن عبور کردید از جان خود هم می‌توانید گذشت کنید و باید بدانید که انفاق در راه خدا نه تنها از مال کسر نمی‌کند بلکه آن را افزایش هم می‌دهد، زکات حافظ مال شماست.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) که فرمودند "ما شما را دوست داریم، مشتاق دیدار شما هستیم و حتی بوی شما برای ما لذت بخش‌ترین بو است، کسی که در جمعی حضور پیدا کند که بخواهد سنتی از سنت پیامبر، حکمی از فرامین پروردگار را اجرا کند"، خطاب به شوراها و دهیاران گفت: شما عاملان زکات هستید و از مشخصه‌های مومنان است که برای احیا زکات اراده کند و قدم بردارد.

جباری با تبیین احکام زکات بیان داشت: زکات دو نوع است واجب و مستحب، زکات واجب به غلات اربعه "گندم، جو، ذرت و کشمش" تعلق می‌گیرد و در جایی که کشت می‌شود و به حد نصاب برسد باید قبل از مصرف زکات استخراج و پرداخت شود وگرنه صاحب مال مرتکب حرام و معصیت شده است که این امر در مازندران نیست و اندکی هم گندم است و موضوع دوم هم حیوانات "شتر، گاو و گوسفند" که احکام ویژه خود را دارد و ان‌شاءالله رعایت می‌شود.

امام جمعه چمستان بر زکات مستحبی تاکید و تصریح کرد: همه نعمت‌های الهی که در اختیار ما قرار گرفته زکات دارد، ثروت، پوشاک، سلامتی، علم و شامل زکات مستحبی می‌شود و نیاز است پرداخت شود.

جباری در ادامه به مصرف زکات اشاره کرد و بیان داشت: زکات جمع‌آوری شده در همان روستا هزینه می‌شود و انتظار داریم همه تلاش کنند به ویژه شوراها و دهیاران که با فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی زکات بیشتری جمع‌آوری شود.

مسئول کمیته امداد امام (ره) شاخه چمستان نیز بیان کرد: زکات یکی از برنامه‌های دائمی مومنان است و چمستان پایلوت امر زکات در استان تعیین شده است.

پرویز کیانی افزود: از سوی مسئولان مقرر شد به هر میزان که زکات جمع‌آوری شود دولت نیز معادل همان مقدار را تعهد کند و در امر عمرانی روستا هزینه شود.

وی از جمع‌آوری 150 میلیون ریال زکات مستحبی از بخش چمستان در سال گذشته خبر داد و اظهار امیدواری کرد با همکاری شوراها، دهیاران، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی مناسب امسال میزان قابل ملاحظه‌ای زکات مستحبی در این بخش جمع‌آوری شود.    

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول