اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل:

تغییر استاندار به گیلان ضربه می‌زند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل گفت: تغییر استاندار ضربه شدیدی به گیلان می‌زند ضمن اینکه از 13 نماینده استان اکثریت با استحکام و دلایل چندگانه خواستار حفظ سعادتی هستند.

تغییر استاندار به گیلان ضربه می‌زند

ایرج ندیمی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به شایعه تغییر استاندار گیلان اظهار کرد: در کشور بحث تغییر وجود دارد و تصمیمات ابتدایی نیز در گیلان هست اما انتظار می‌رود این تغییر تبدیل به احسن شود و فرد جانشین کامل‌تر و جامع‌ترباشد و اگر قرار است فردی ضعیف‌تر و یا برابر انتخاب شود ضررهایش بیشتر است.

وی، با بیان اینکه درباره استاندار گیلان دو بحث وجود دارد، افزود: ابتدا اینکه استاندار هزینه‌هایش را قبلا داده و اکنون فرصت کار کردن آن است و تغییر در این شرایط چیزی را عوض نمی‌کند به ویژه اینکه دولت 14 ماه بیشتر وقت ندارد و برای این مدت انتخاب استاندار جدید و اینکه معاونان و مسئولان از نظر آشنایی و تعامل چگونه رفتار کنند ممکن است مشکلاتی برای استان ایجاد شود.

 *تغییر استاندار به گیلان ضربه شدید می‌زند/ تمام ضعف‌های گیلان متوجه استاندار نیست

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با اشاره به اینکه در استان دو گروه موافق تغییر استاندار هستند، تصریح کرد: یک گروه کسانی هستند که از نظر فکری و اندیشه با استاندار سازگاری ندارند و گروه دیگر نیز کسانی هستند که در رابطه با منافع خود با ایشان به جمع‌بندی نمی‌رسند اما انسان عاقل باید بر اساس نیازهای استان به این نکته توجه داشته باشد که ما چه انتظاری داریم و آیا واقعا کسی که می‌خواهیم به جای سعادتی بیاوریم را می‌شناسیم، و آیا فرد مورد نظر به لحاظ دانش و اطلاعات و نفوذ، ارتباطات، وقت گذاشتن و مردمی بودن از ایشان بهتر است یا خیر.

وی، ابراز کرد: آیا تمام ضعف‌ها و کم‌کاری‌ها متوجه استان است و آیا در راستای وزارتخانه و مدیران کل مشکل نداریم و یا مدیران عامل همه واقعٱ مطلوب هستند و آیا این ضعف‌ها همه مربوط به استاندار است.

ندیمی ادامه داد: بنده بارها به آقای وزیر کشور و نهاد ریاست جمهوری گفتم که انتظار اینکه فردی بهتر به استان بیاید را نداریم و تغییرات بر این اساس نیست که حتی با مجموعه استان مشورت شود و فشارهایی که هم‌اکنون برخی‌ها در استان دارند به نظر نمی‌رسد از روی عدل و انصاف باشد البته این بدین معنا نیست که استاندار قابل نقد نیست و بنده بارها ایشان را نقد کرده‌ام و 10 مورد نقد را علنی نکردم اما عدم نقد به این معنا نیست که در باره تغییر هیچ نظری نداشته باشیم و باید بدانیم چه کسی قرار است جای ایشان بیاید و دارای چه مشخصاتی است.

وی با اشاره به اینکه گیلانی‌ها انتظار دارند فرد مورد نظر بومی باشد، افزود: آیا صرف بومی بودن کافی است و به لحاظ دانش و آگاهی می‌تواند از سعادتی قوی‌تر باشد و یا در 14 ماه قابلیت معجزه ویژه را خواهد داشت.

 *مخالفت با سعادتی ریشه اجرایی ندارد

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس اضافه کرد: بهتر است با بضاعتی که ‌هم‌اکنون در استان وجود دارد نمایندگان، استاندار و مسئولان اجرایی و سیاسی با هم توافق کنند تا کارکرد نتیجه بهتری داشته باشد و بنده این موضوع را در مجلس مطرح کردم که ما می‌توانیم به استاندار کمک کرده و حتی عیب‌هایش را حذف کنیم ضمن اینکه ایشان از نظر ویژگی‌ها نسبت به چند ماه قبل رشد پیدا کرده و وقت قابل اعتنا برای مردم می‌گذارد و ضعف‌هایی هم دارد اما مطمئنا کسی که می‌خواهد جانشین سعادتی شود را نمی‌شناسیم و نمی‌توانیم از او دفاع کنیم.

وی با تصریح بر اینکه اکثریت نمایندگان مجلس خواستار حفظ سعادتی هستند، اذعان کرد: از نظر مجمع نمایندگان از 13 نماینده گیلان، اکثریت با استحکام و دلایل چند گانه‌ای موافق حفظ استاندار هستند و یکی از دلایل این است که حب و بغض فردی با استاندار نداریم بلکه مصلحت استان را مد نظر داریم.

ندیمی درباره مخالفت برخی نمایندگان با سعادتی بیان کرد: مخالفت با سعادتی ریشه‌های اجرایی ندارد و بعد اینکه تغییر استاندار با توجه به اینکه 14 ماه بیشتر به پایان عمر دولت نمانده است را به نفع استان نمی‌دانیم به ویژه اینکه از مهر ماه امسال خواسته و یا ناخواسته تب انتخابات ریاست جمهوری در کشور آغاز می‌شود و اگر استاندار فردی باشد که با گیلان و پروژه‌ها و مسئولان آشنا نباشد به نفع گیلان نیست و این مطالب را از روی آگاهی و اجرایی می‌گویم.

وی خاطرنشان کرد: تغییر تنها زمانی قابل دفاع است که جانشین استاندار شناسایی و توانایی آن احراز شده باشد و فعالیت اجرایی او قابل دفاع باشد اما با گزینه‌هایی ناشناخته مواجه هستیم که آنها را قوی‌تر از استاندار فعلی نمی‌بینیم و گزینه برتری از نظر علمی و انقلابی و اجرایی نداریم ضمن اینکه همه حاضر هستند فرد اصلح را جانشین کنند اما وقتی او را نمی‌شناسیم اصلح بودن هم مفهومی ندارد زیرا اصلح در قیاس شناخته شده است اما وقتی کسی را نمی‌شناسیم چگونه می‌توانیم به صورت علم غیب شهادت به برتری او دهیم.

 *دلایل مخالفان استاندار گیلان قانع کننده نیست

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس یادآور شد: اگر نظر مجمع نمایندگان گیلان گرفته شود اکثریت اعضا موافق ماندن استاندار هستند و دو سه نفری که مخالفت می‌کنند دلایلی دارند که تنها برای خود آنها قانع کننده است اما در جمع ما هنوز قانع کننده نیست و قدرت اقناع جمع حاصل نشده است.

به گزارش فارس، غلامعلی جعفرزاده نماینده مردم رشت و محمد حسین قربانی نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس در تماس با خبرنگار فارس مخالفت خود را از حضور استاندار در گیلان اعلام و نسبت به مصاحبه قبلی جبار کوچکی‌نژاد درباره مخالفت نمایندگان با تغییر استاندار انتقاد کردند و معتقد بودند فرصت‌سوزی زیادی در استان صورت گرفته است و تاکید داشتند که باید درباره تغییر استاندار با رئیس مجمع نمایندگان نیز مصاحبه صورت می‌گرفت و از بقیه نمایندگان مجمع در این زمینه نظرخواهی می‌شد.

*وقتی رئیس مجمع نمایندگان گیلان حاضر به مصاحبه نمی‌شود

خبرنگار فارس تلاش کرد تا با محمد مهدی رهبری املشی نماینده مردم رودسر و املش و رئیس مجمع نمایندگان گیلان مصاحبه‌ای داشته باشد اما وی از انجام هر گونه مصاحبه تلفنی با خبرنگار فارس سر باز زد و حاضر به مصاحبه نشد.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول