اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

‫انتقاد شدید آیت‌الله باریک‌بین از تغییر استاندار قزوین

خبرگزاری فارس: امام جمعه قزوین با انتقاد شدید از تغییر یکباره استاندار قزوین گفت: استاندار قزوین تازه داشت استان قزوین را می‌شناخت که مثل استاندار قبلی طی یک سال تغییر یافت، امیدواریم این شرایط خدای نکرده شامل حال استاندار جدید نشود.

‫انتقاد شدید آیت‌الله باریک‌بین از تغییر استاندار قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین صبح امروز در خطبه‌های نماز عید سعید قربان شهر قزوین بیان کرد: در ابتدا پس از تبریک عید سعید قربان همه عزیزان را به تقوا دعوت می‌کنیم.
وی ادامه داد: حضرت امیرالمومنین علی ابن ابیطالب علی (ع) وقتی محمد ابن ابی بکر را به سمت استاندار مصر منصوب کرد نامه‌ای به وی نوشت و از وی خواست این نامه را برای مردم بخوانند.
امام جمعه قزوین افزود: حضرت به محمد ابن ابی بکر می‌فرماید هفت چیز را به تو سفارش می‌کنم که رعایت این موارد اصول و ارکان اسلام است.
وی اضافه کرد: اول اینکه باید همیشه در پیشگاه خداوند سبحان خشیت داشته باشی و از اینکه دستور الهی را عمل نکنی خداترس باش؛ یعنی خود را در مقابل خداوند سبحان مسئول بدانی این سخن بدان معناست که وقتی امام یک استاندار را می‌فرستد باید او از خدا بترسد.
نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: در کارهایی که خداوند باریتعالی دستور داده تا برای مردم انجام دهی از مردم نترس یعنی برای خاطر یک فرد که تخلف یا فسادی کرده چون قوم و خویشی دارد از او مبادا که بترسی و دستور خداوند مهربان را انجام ندهی.
وی تصریح کرد: در راه اجرای احکام خداوند سبحان مبادا مردم جلوی تو را بگیرند، ممکن است اطراف تو کسانی باشند و توقع ایجاد کنند و حال اگر بخواهی توقع آنها را برآورده نکنی برنجند و حال این برآورده کردن توقع آنها اگر منجر به زمین ماندن حکم الهی باشد از آن دوری کن.
باریک‌بین عنوان کرد: در توصیه دوم حضرت علی (ع) می‌فرمایند که سخنی را که می‌گویی با عمل خویش تصدیق کن یعنی سخنی مگو که برخلاف آن عمل کنی در واقع اگر قرار است دستور الهی را اجرا کنی همین گونه باش.
وی توضیح داد: این سخن بدان معناست که اگر می‌گویی باید قانون‌گرا باشیم نخست خود رعایت کن، اگر می‌گویی عدالت باید سرچشمه کارمان باشد خودت باید عدالتگرا باشی یا اگر می‌گویی باید ولایت‌مدار باشیم اول خودت توجه کن و به اطاعت از رهبر تلاش کن یا اگر می‌گویی باید شایسته سالاری در جامعه حاکم باشد یعنی یک فرد شایسته را نباید عزل کنی؛ در مجموع باید عمل تو همانطور باشد که می‌گویی و کار تو سخنت را تصدیق کند.
امام جمعه قزوین در ادامه در خطبه دوم نماز اظهار کرد: از دیدگاه ائمه اطهار چهار عید فطر، قربان، غدیر و روز جمعه؛ اعیاد اصلی ما هستند.
وی ادامه داد: در حال حاضر یک دگرگونی در جهان می‌بینیم و شکر خدا جهان به سمت بیداری می‌رود.
باریک‌بین اعلام کرد: مردم در کشورهای اسلامی با توجه به اهداف انقلاب اسلامی جنبش پیدا کرده‌ و هوشیار شده‌اند البته در غرب کشورهای آمریکایی و اروپایی نیز بیدار شده‌اند و همه آنها تلاش دارند که سرنوشتشان را خودشان تغییر دهند.
وی افزود: انقلاب اسلامی ما انقلابی مردمی بود که مردم سرنوشت خودشان را در سایه اسلام به دست گرفتند و به رهبری عالم سپردند که پس از ایستادگی مقابل توطئه‌های استکبار و استبداد توانستند حکومت 2 هزار و 500 ساله را سرنگون و حکومت اسلامی را برپا کردند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: امروز نظام‌های سرمایه‌داری با بحران فکری روبه‌رو شده‌اند و ایران اسلامی به عنوان سمبل حرکت آزادیخواهانه و ضد استکبار مطرح است.
وی گفت: آنها می‌گویند عامل شکست ما در خصوص اینکه نتوانستیم قدرتمان را در دنیا گسترده کنیم، ایران است؛ البته ایران اسلامی با انقلاب مردمی و دینی خویش از ابتدای کار شعار استقلال سر داد و اعلام کرد که به غرب و شرق وابستگی ندارد و این موضوع را ایران زمانی که غرب و شرق در دنیا یکه‌تازی می‌کردند، اعلام کرد.
باریک‌بین اعلام کرد: ما گفتیم نه شرقی و نه غربی و این اعلام ما متکی بر اعتقادات دینی ما بود و در این روند بود که صهیونیست‌های جنایتکار نیز در برابر ظلمشان در فلسطین ما را در مقابل خود دیدند.
وی تصریح کرد: آنها که ایران اسلامی را مقابل خویش می‌بینند توطئه کردند در آخرین اقدامات آنها می‌بینیم که موضوع مُضحک ترور سفیر عربستان را مطرح کردند و این روزها هم سخن از گزارش علیه فعالیت‌های صلح آمیز اتمی ایران سخن می‌گویند.
امام جمعه قزوین بیان کرد: این توطئه‌ها نشان می‌دهد که آنها هنوز مردم ایران اسلامی را نشناخته‌اند، این ملت برای اهداف مقدسش با تمسک به حبل‌المتین و با پیروی از رهبری مقابل دشمنان ایستاده است و البته ما به وعده الهی ایمان داریم در حقیقت مردم ما متکی به وعده الهی هستند.
وی با اشاره به موضوع تغییر استاندار قزوین اظهار کرد: دیروز به یک دفعه تغییر استاندار محترم و خدوم جناب مهندس عجم را خبردار شدیم که موجب تأسف شد.
باریک‌بین توضیح داد: پس از حدود یک سال از استقرار ایشان و گذشتن دوره آشنایی، زمانی که تازه به کارها تسلط پیدا می‌کردند و برنامه‌های مختلف را در راستای خدمت به مردم و رفع مشکلات استان آغاز کرده بود؛ در این شرایط هیئت محترم دولت و آقای رئیس جمهور تصمیم به تغییر ایشان گرفتند و تصمیمشان نیز تصویب شده است و دیشب آقایان از رسانه‌ها شنیدند، این مایه تأسف بنده شد.
وی اعلام کرد: این در حالی است که این استاندار محترم مدتی در استان نبوده و تازه داشت آشنا می‌شد و از قضا استاندار قبلی هم،  آن استاندار محترم آقای طاهایی نیز حدود یک سال بیشتر اینجا نبود؛ ایشان هم آمد تا کارها را شروع کند ایشان را هم برداشتند.
امام جمعه قزوین افزود: معاون عمرانی استاندار فعلی سه ماه اینجا بود که ایشان را منتقل کردند که پُست ایشان خالی است، نتیجه این شواهد حاکم شدن وضع بی‌ثباتی و تداوم عقب‌ماندگی استان ماست و در نتیجه مشکلات تشدید می‌شود و مردم عزیز در مشکلات می‌مانند و برنامه‌ها خوب انجام نمی‌شود.
وی اضافه کرد: باید در این خصوص فکر کرد و مسئولان دقت کنند، این مدیریت ثباتش کار می‌کند و اگر امروز بیاید و فردا بی‌ثبات باشد، می‌گوید از ابتدا‌ چه برنامه‌هایی بریزم‌ که به اندازه حضورم باشد.
باریک‌بین تصریح کرد: استاندار جدید هم که تشریف می‌آورند ما به ایشان خیر مقدم می‌گوئیم و ما امیدواریم ان شاء الله استاندار جدید برنامه‌های این عزیز را دنبال کند منتها اگر خدای نکرده شامل حال این بنده خدا نشود.
وی عنوان کرد: این موضوع باید خیلی توجه شود، پدیده تغییرات پی در پی مسئولان آثار خوبی ندارد و بی‌ثباتی می‌آورد و بی‌ثباتی در مدیریت کارها را مشکل می‌کند.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در هر صورت ما از زحمات آقای عجم تشکر می‌کنیم و برای ایشان آرزوی موفقیت داریم.
وی با اشاره به تشییع پیکر مطهر شهید ستوان یکم مهدی روشن‌طلب که در درگیری با اشرار در استان سیستان و بلوچستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد بیان کرد: امروز مملکت ما دشمن بزرگی دارد و همه باید همیشه برای دفاع از اسلام مهیا باشیم و باب شهادت نیز بر روی ما بسته نیست و در هر راهی که انسان برای خدا قدم بردارد و نیت او دفاع از اسلام باشد و فداکاری کند، در راه خدا بوده است.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول