اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنش ثروتی به تغییر شفقت

تغییر استاندار خراسان‌شمالی به نفع استان نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از تغییر استاندار خراسان‌شمالی از سوی دولت گفت: تغییر استاندار در این شرایط اصلاً به نفع استان نیست.

تغییر استاندار خراسان‌شمالی به نفع استان نیست

موسی‌الرضا ثروتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با بیان اینکه هیچ یک از نمایندگان استان از این تغییر اطلاع نداشته و آن را نمی‌پذیرند، اظهار کرد: در صورت عدم تجدیدنظر در این تصمیم، وزیر کشور را در مجلس استیضاح خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه دولت احمدی‌نژاد تاکنون پنج استاندار خراسان‌شمالی را عوض کرده است، گفت: این انتصابات باعث شده تا استان مکرراً با این گونه تغییر و تحولات آسیب ببیند.

ثروتی اظهار کرد: استاندار کنونی خراسان‌شمالی طی این مدت اطلاعات کاملی را از استان به عمل آورده است و در این مدت علاوه بر اقدامات اساسی تلاش داشته تا در یک سال آخر از عمر دولت نیز برنامه‌های خودش را هر چه بهتر به اجرا در آورده و استان را توسعه دهد.

وی با بیان اینکه استاندار فعلی خراسان‌شمالی کمتر از دو سال قبل توسط دولت به این مسئولیت انتخاب شده است، گفت:‌ اگر ایشان مورد مطلوب دولت نبوده چرا به سمت استانداری استان منصوب شد و اکنون در کمتر از دو سال ایشان را تغییر می‌دهند و اگر استاندار خوبی بوده چرا ایشان را می‌خواهند تغییر دهند.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این کار دولت مورد قبول نمایندگان استان نیست، افزود: صرفاً یک سال از عمر دولت دهم مانده و این تغییر به هیچ عنوان به نفع استان نبوده و خراسان‌شمالی از این همه تغییر و تحولات آسیب دیده است.

وی عدم مشورت دولت با نمایندگان استان را در مورد این انتصاب نوعی بی‌حرمتی خواند و گفت: ما به این اقدام دولت معترض بوده و آن را از طریق اختیارات قانونی پیگیری خواهیم کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه استاندار معرفی شده از سوی دولت از همکاران سابق مجلس هشتم بوده است، افزود: با این وجود به خاطر آنکه تنها یک سال به عمر دولت دهم مانده و این تغییر و تحولات مناسب استان نیست، از این رو نمایندگان به عنوان وکلای استان، خیر و صلاح را در عدم تغییر و تحول مدیریت استان می‌دانند.

ثروتی خاطرنشان کرد: با وجود آنکه خراسان‌شمالی و جنوبی هم‌زمان با هم تاسیس شده‌اند، لیکن استان خراسان‌جنوبی صرفاً سه استاندار طی این مدت به خود دیده است و متأسفانه تغییرات مکرر استانداران در خراسان‌ شمالی، این استان را دچار آسیب کرده است.

به گزارش فارس، خراسان‌شمالی در حالی که کمتر از هشت سال از تاسیس آن سپری می‌شود تاکنون شش استاندار از سوی دولت برای این استان معرفی شده است.

محسن نریمان، بهروز همتی، محمدمهدی مروج‌الشریعه، محمدحسین جهانبخش و ابوطالب شفقت استانداران خراسان‌شمالی بوده‌اند که اخیراً نیز از سوی دولت محمود احمدی‌بیغش به عنوان استاندار جدید این استان معرفی شده است.

خراسان‌شمالی با دارا بودن هفت شهرستان، 843 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول