اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

تغییر استاندار مورد تایید بزرگان و مردم ولایت‌مدار قم نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: تغییر استاندار به هیچ وجه مورد تایید بزرگان و اعاظم و مردم ولایت‌مدار و متدین قم نبوده و قاطعانه از دولت خواستار تداوم مأموریت استاندار کنونی در قم هستند.

تغییر استاندار مورد تایید بزرگان و مردم ولایت‌مدار قم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز در نماز جمعه این هفته قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد در ادامه تفسیر سوره «منافقون» اظهار کرد: این گروه از افراد دارای آراستگی دروغین هستند به طوری که چهره‌ای مقبول از خود ارائه می‌دهند و ریاکارانه دیده‌ها را به سمت خود جلب می‌کنند.

وی افزود: ظاهر منافقان از مؤمنان زیباتر و جالب‌تر است به همین دلیل حضرت علی(ع) می‌فرماید «اهل نفاق به دروغ خود را می‌آرایند» و آنها مشمول آیه‌ای از قرآن هستند که در آن خداوند منافقان را مورد عتاب قرار داده و می‌فرماید «چرا چیزی را می‌گویید که خود آن را انجام نمی‌دهید؟».

امام جمعه قم با بیان اینکه ظاهرسازی منافقان موجب می‌شود که آنها حتی امر به معروف و نهی از منکر را انجام دهند گفت: با این حال آنها خود به معصیت مشغول می‌شوند و به فرمایش حضرت علی(ع) این گروه از منافق‌ترین مردم هستند.

وی ادامه داد: مؤمنان تنها به خداوند امید می‌بندند اما منافقان تکلف و تصنع را در پیش گرفته و این خصلت جزو خلق و خوی آنها می‌شود.

سعیدی با اشاره به دیگر ویژگی‌های منافقان از جمله چاپلوسی ابراز کرد: این گروه از افراد بدون هیچ‌گونه تعهدی به ضوابط اخلاقی خود را به قطب‌های قدرت جامعه نزدیک کرده و از طریق تملق خود را در دل صاحبان مال و ریاست جای می‌دهند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) عنوان داشت: شخص منافق به هیچ مکتبی وابسته نیست و سعی می‌کند در معاشرت‌های روزانه خود را به رنگ سازمان، گروه یا آشنایان درآورد در حالیکه مؤمنان تنها رنگ خدایی دارند.

وی در رابطه با تفاوت نفاق و تقیه ابراز کرد: گروهی از افراد در ظاهر و باطن دین را قبول دارند اما گاهی در تنگنا قرار گرفته و بر خلاف باطن زیبای خود، ظاهری متفاوت برمی‌گزینند تا از گزند دشمنان در امان بمانند و این کار آنها از منظر عقل و شرع اشکالی ندارد.

سعیدی در خطبه دوم نماز با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به معانی قرآن افزود: ایشان در هفته قوه قضائیه نیز طبق روال هر سال توصیه‌های بسیار مفیدی به دستگاه قضا داشتند زیرا قوه قضائیه آبروی نظام است بنابراین دست‌اندرکاران این دستگاه نیز باید تمام تلاش خود را در راستای اجرای دقیق منویات رهبری به کار گیرند.

خطیب جمعه قم با تاکید بر تعامل قوای سه‌گانه و حفظ آبروی افراد به عنوان خواسته‌های رهبری گفت: یکی از اساسی‌ترین کارهایی که قوه قضائیه باید انجام دهد، تدوین و برنامه‌ریزی دقیق برای ادامه مسیر است.

وی ادامه داد: 11 تیرماه سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) است که به نام روز جوان نام‌گذاری شده است زیرا جوانان به عنوان رکن اساسی سرمایه انسانی کشور بوده و باید قدر خود را بدانند تا از این فصل مهم زندگی خود به بهترین نحو استفاده کرده و رضایت خداوند، رهبری و والدین خود را کسب کنند.

سعیدی با اشاره به تلاش دشمنان برای جدا ساختن جوانان از نظام اسلامی بیان داشت: ترویج اعتیاد و ابتذال به ویژه در ایام فراغت جوانان از راهکارهای دشمنان در این خصوص است.

امام جمعه قم در ادامه سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله صدوقی چهارمین شهید محراب و علامه امینی به حادثه هدف قرار گرفتن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی اشاره کرد و افزود: لعن و نفرین خداوند، خانواده‌های قربانیان این فاجعه و تمام مظلومان جهان تا ابد بر شیطان بزرگ باد.

وی ابراز کرد: حوادث کشورهای اسلامی از جمله بحرین، سوریه و عراق نیز همچنان ادامه دارد و آمریکا، صهیونیسم و نیز منافقان عرب برای مبارزه با اسلام و تشیع تلاش می‌کنند اما مردم مسلمان نیز مقاوم بوده و در انتظار دعای هم‌کیشان خود و نصرت الهی به سر می‌برند.

سعیدی با اشاره به انتخابات مصر و پیروزی محمد مرسی گفت: او اکنون می‌داند جایگاهی که در اختیار دارد به وسیله بذل جان و مال مسلمانان به دست آمده و نمی‌توان بر سر آن با نظامیان مزدور مصری معامله کرد و مردم این کشور نیز نباید اجازه دهند فشارهای آمریکا و پسمانده‌های رژیم مبارک، مرسی را از مسیر انقلاب خارج کند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) به تغییر استاندار قم اشاره کرد و افزود: این خبر موجب ناراحتی شده است زیرا پس از 30 سال از پیروزی انقلاب برای نخستین بار استانداری روحانی در سطح کشور و در استان قم منصوب شده بود که ارتباط او با مراجع تقلید و مردم مثال‌زدنی است.

وی حجت‌الاسلام موسی‌پور را شخصیتی با کفایت و دارای آرمان‌های بلند دانست و تصریح کرد: استاندار قم در این مدت طرح‌های ماندگاری را در قم اجرا کرد ضمن اینکه توجه به پروژه‌های زیربنایی و نقاط محروم از نقاط مثبت وی محسوب می‌شود.

سعیدی ادامه داد: این تغییر به هیچ وجه مورد تایید بزرگان، اعاظم و مردم ولایت‌مدار و متدین قم نبوده و قاطعانه از دولت خواستار تداوم مأموریت استاندار کنونی در قم هستند.

خطیب جمعه قم با اشاره به نیمه شعبان و سالروز ولادت امام عصر(عج) گفت: این تولد گنجینه ولایت در میان شیعیان و مسلمانان محسوب می‌شود اما تنها به آنها اختصاص نداشته و مسئله‌ای متعلق به بشریت است.

وی افزود: زندگی بشر از آغاز تا فرجام آمیخته با ظلم و فساد است بنابراین اعتقاد به ظهور منجی در میان همه پیروان ادیان آسمانی و غیر آسمانی وجود داشته و تفاوت شیعیان با دیگر ادیان در این زمینه این است که ما این منجی را به نام و کنیه و اصل و نسب می‌شناسیم.

سعیدی نیمه شعبان را عیدالله الاکبر نامید و خاطر نشان کرد: جنبه فردی این عید، توسل و توجه و نیز دعا و صدقه برای سلامتی امام زمان(عج) بوده و جنبه اجتماعی آن نیز تلاش در راستای ایجاد جامعه‌ای منتظر است.

امام جمعه قم ادامه داد: دشمنان همواره سعی در حذف اعتقاد به صاحب‌الزمان(عج) داشته و دارند زیرا این اعتقاد مشکلات فراوانی برای آنها ایجاد می‌کند که نمونه بارز آن، پیروزی انقلاب و تاسیس نظام اسلامی است.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب گروهی بر این عقیده بودند که هر قیامی علیه نظام طاغوت شکست می‌خورد گفت: با این حال مردم ایران تنها گوش به فرمان ولی فقیه زمان، امام خمینی(ره) بوده و اکنون شاهد هستیم که پرچم برافراشته شده توسط معمار انقلاب در دستان قدرتمند و با کفایت شاگرد ممتاز او یعنی آیت‌الله خامنه‌ای همچنان در اهتزاز بوده و همچون خاری در چشم و قلب آمریکا و همه مستکبران جهان فرو رفته است.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول