اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیانیه مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم عنوان شد

دولت در تصمیم خود برای تغییر استاندار قم تجدید نظر کند

خبرگزاری فارس: مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم در بیانیه‌ای از دولت خواست در تصمیم خود در خصوص تغییر استاندار قم تجدید نظر کند.

دولت در تصمیم خود برای تغییر استاندار قم تجدید نظر کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در بیانیه مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم که نسخه‌ای از آن در اختیار این خبرگزاری قرار گرفت آمده است: دانشجو به عنوان قشر پیشرو و با داشتن روحیه مطالبه‌گری و آزاداندیشی همواره اتفاقات جامعه پیرامونی خود را رصد کرده و باید اعلام نظر و موضع خود در مسائل مهم جامعه را وظیفه خود بداند.

جنبش دانشجویی به ویژه در طول سه دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در صحنه‌های مختلف حضور مؤثری داشته است؛ بدیهی است در استان مقدس قم نیز به دلیل اینکه محل رویش نهال انقلاب اسلامی و بارور شدن آن بوده است، جنبش دانشجویی در کنار طلاب، فضلا و علمای گرانقدر و پا به پای آنان حرکت کرده است.

از حدود یک سال قبل اصلی‌ترین تشکل‌های دانشجویی استان قم (شامل هشت تشکل بزرگ و فراگیر دانشگاه‌های استان) با شکل‌گیری مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم توانسته‌اند در عرصه فرهنگی و سیاسی استان حضوری فعال داشته و در مسائل گوناگون نیز مواضع خود را اعلام کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: طی روزهای اخیر اخباری از جلسه هیئت دولت شنیده شد مبنی بر تغییر ناگهانی در بالاترین سطح مدیریت اجرایی استان قم که طی آن حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور از سمت استاندار قم برکنار و کرم رضا پیریایی به این سمت منصوب شدند. مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم بر خود لازم می‌داند نکاتی را در این خصوص اعلام کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: استان قم با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد همواره مورد توجه بوده و همه مسئولان باید مقتضیات خاص قم را به عنوان فرصتی برای پیشبرد اهداف عالیه انقلاب اسلامی در نظر بگیرند. توجه به دغدغه‌مندی مراجع معظم و علمای دلسوز و تذکرات آنها درباره مشکلات جامعه و همچنین تعامل با این قشر باید سرلوحه مسئولان قرار گیرد. بر همین اساس توجه به مواضع امام جمعه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی و نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه مدرسین حجت‌الاسلام آشتیانی در نماز جمعه روز گذشته قم درباره مسئله تغییر استاندار قم که قطعاً با مشورت تعداد دیگری از مراجع معظم و علما بیان شد را ضروری دانسته و از دولت درخواست عمل فوری به این مطالبات را داریم.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: در شرایطی که کمتر از یک سال به پایان دولت دهم باقی مانده است و همگان اذعان دارند پروژه‌های عمرانی متعددی که در این دولت در قم آغاز شده و در حال انجام است چهره قم را دگرگون کرده است، تغییر در عالی‌ترین سطح اجرایی استان بر احتمال ناتمام ماندن این پروژه‌ها می‌افزاید. علاوه بر آن نیاز شدید به هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان در مبارزه با معضل گرانی روزافزون نیز ثبات مدیریتی در استان را می‌طلبد. از سوی دیگر باقی بودن کمتر از یک هفته به جشن‌های باشکوه نیمه شعبان و حضور میلیون‌ها زائر در قم هم ادعای انتخاب بدترین زمان ممکن برای تغییر استاندار قم را ثابت می‌کند.

این بیانیه می‌افزاید: انتخاب فردی که در زمان حضور در محل ماموریت قبلی خود حاشیه‌های فراوانی داشته برای سمت استانداری قم، موجب نگرانی مسئولین دلسوز قم و با پیچیدگی و حساسیت موجود در فضای سیاسی قم انتقال این حاشیه‌ها به قم موجب نگرانی شده است. مهمترین نقطه نگرانی درباره این فرد نیز نداشتن روحیه تعامل با حوزه‌های علمیه و گرایش به طیف فکری و افراد خاصی است که هیچ جایگاهی در قم ندارند. مجمع هماهنگی تشکل‌های دانشجویی استان قم نیز ضمن تاکید بر این نگرانی از دولت با اصرار درخواست تجدیدنظر در تصمیم خود را دارد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول