اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شد؛

انتقاد نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس از تغییر استاندار قزوین

خبرگزاری فارس: نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از تغییر استاندار قزوین گفت: بنده که مدافع دولت بودم در این زمینه نسبت به دولت انتقاد دارم و گله‌مند هستم زیرا این اتفاق یکباره و غیرمترقبه صورت گرفت.

انتقاد نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس از تغییر استاندار قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، روح‌الله عباسپور بعد از ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان قزوین که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: از زحمات استاندار قزوین تشکر می‌کنیم و در ایامی که در خدمت ایشان بودیم معجزه‌آسا و با حسن مدیریت، استان را مدیریت می‌کردند.
وی ادامه داد: در زمان آقای عجم، توسعه در سطح استان بسیار مناسب بود و در عین حال استان بدون چالش و درگیری‌های سیاسی مسیر خود را به خوبی طی می‌کرد.
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در نظام جمهوری اسلامی موقعیت‌ها بر اساس یک امتیاز نیست بلکه بر اساس تکلیف و وظیفه شرعی قبول مسئولیت صورت می‌گیرد و در جمهوری اسلامی، اجر و مزد هر کسی با خدای خود است زیرا معامله با خداست و خدا نیز به وعده‌هایش عمل می‌کند و اجر و مزد افراد را در نظر می‌گیرد.
 
* نمایندگان استان در مجلس در جریان تغییر استاندار نبودند
وی عنوان کرد: انتظار است در نظام جمهوری اسلامی به ویژه در دولت اسلامی که به ارزش‌ها و هنجارهای اسلامی توجه جدی دارد، عزت، کرامت و جایگاه انسان‌ها در نظر گرفته شود و از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های انسانی که سرمایه‌شان 25 تا 30 سال تجربه است، استفاده کنند.
عباسپور تصریح کرد: بنده که در دوران نمایندگی مدافع دولت بودم در این زمینه نسبت به دولت انتقاد دارم و گله‌مند هستم زیرا این اتفاق یکباره و غیرمترقبه صورت گرفت و ان‌شاالله این گله و انتقاد خود را در مسیر خود به دولت منتقل خواهیم کرد و انتظار ما بر این نبود در جایی که حسن مدیریت وجود دارد و اقدامات خوبی در استان صورت می‌گیرد این اتفاق رخ دهد و هیچ یک از نمایندگان در جریان این اتفاق نبودند.
وی یادآور شد: البته کسی که در روز اول در جایگاهی قرار می‌گیرد به رفتن خود نیز فکر می‌کند، همه ما سرباز هستیم در هر جایی که مأموریت ما را مشخص کنند و در راستای اعتلای نظام مقدس، آرمان‌های امام و اهداف عالیه شهدا قدم بر می‌داریم و بنده به سهم خود از آقای عجم بسیار تشکر می‌کنم که خدمات خوبی را در این استان داشتند.
 
* مراکز فرهنگی خروجی خوبی ندارند
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ اظهار کرد: اساس انقلاب اسلامی به مولفه فرهنگی بودن آن است و انقلاب در مراکز فرهنگی مانند حوزه‌های علمیه آغاز شد و به رهبری امام و سایر علما، تشکل‌ها در جایگاه‌های فرهنگی مانند مسجد سازماندهی شدند.
وی اعلام کرد:  نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه و صحنه‌های مختلف توفیقات بسیاری را داشته است و انتظار می‌رود در عرصه فرهنگی نیز توفیقات بیشتری داشته و شرایط بهتری داشته باشیم ولی این انتظار محقق نشده است.
عباسپور اضافه کرد: دولت در سال‌های اخیر اعتبارات خوبی را برای بخش فرهنگ گذاشته است و همتش نیز بر این بود در بخش فرهنگی اقدامات خوبی صورت گیرد ولی عمده اقدامات فرهنگی در بحث‌های سخت‌افزاری است.
وی عنوان کرد: ما اکنون می‌بینیم مراکز و مجتمع‌های فرهنگی وجود دارد ولی اینها نیروی انسانی ندارند و در بحث نرم‌افزاری توفیقاتی وجود ندارد، در نتیجه خروجی خوبی نیز دیده نمی‌شود بنابراین انتظار می‌رود دستگاه‌های فرهنگی مانند ارشاد و سازمان تبلیغات جذب نیرو داشته باشند و سرمایه‌گذاری در بحث نرم‌افزاری صورت گیرد تا انتظاراتی که از مراکز فرهنگی وجود دارد، برآورده شود.

* بسیاری از روستاهای بوئین زهرا مشکل آب شرب دارند
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل آب شرب در روستاهای بوئین زهرا توضیح داد: روستاهایی در کشور مشکل آب شرب دارند که نمی‌توانیم بگوییم دولت و مسئولان در این زمینه مقصر هستند ولی باید این شرایط را مدیریت کرد زیرا خشکسالی در کشور ما وجود دارد.
وی گفت: در بوئین زهرا بسیاری از روستاها مشکل آب شرب دارند به ویژه در مناطق کوهستانی که این مشکل جدی است بنابراین اگر امکان دارد از بودجه حوادث غیرمترقبه به این مناطق تخصیص داده شود به ویژه در آوج و آبگرم که مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد.
عباسپور یادآور شد: در بحث حوادث، برخی باغات بیمه نیستند به طوری که در خصوص محصول ذرت به دلیل سرمازدگی آسیب جدی را شاهد هستیم.
وی تصریح کرد: بارندگی اخیر نیز موجب شده که دو روستای ما آسیب شدید دیده‌اند و 15 هزار رأس دام در آنجا به شدت در معرض نابودی هستند و علوفه‌ای که تأمین کردند زیر گِل و لای مانده است و باید در این خصوص راهکاری دیده شود و خود روستائیان راهکاری را دارند که در این زمینه نیاز به تسهیلاتی دارند و باید کار جدی در این زمینه شود.
نماینده مردم بوئین زهرا در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از مناطقی که مردم دچار مشکل هستند، منطقه آوج است که در بحث راهداری با کمترین برف اگر ماشین‌آلات راهداری نباشد، مردم با مشکل مواجه می‌شوند.
وی تأکید کرد: در برخی روستاها به ویژه در منطقه دشتابی با توجه به نوع خاک با کمترین بارش مردم با بیشترین مشکل مواجه می‌شوند بنابراین لازم است در بهسازی معابر در این مناطق توجه ویژه شود.
انتهای پیام/ر10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول