اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت خبر داد

برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگ انتظار در رشت

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون فرهنگی‌ و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت از برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگ انتظار از نیمه شعبان تا عید سعید فطر در این شهر خبر داد.

برگزاری جشنواره بزرگ فرهنگ انتظار در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدحسن عاقل‌منش بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهر با اشاره به برگزاری جشن‌های بزرگ انتظار توسط دستگاه‌های فرهنگی استان اظهار کرد: شورا و شهرداری رشت نیز با همکاری سازمان فرهنگی علاوه بر آذین‌بندی شهر، جشنواره بزرگ «فرهنگ انتظار» را برگزار می‌کند.

وی افزود: این جشنواره با بخش‌های متنوع، فرصتی برای تمام اقشار جامعه و رده‌های مختلف سنی است که در مسابقه‌های آن شرکت کنند.

به گفته نایب رئیس شورای شهر رشت، ستاد انتظار شورا و شهرداری که دبیرخانه آن در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شوراست، شهروندان را به شرکت فعال در این جشنواره فرا می‌خواند.

وی بیان کرد: این جشنواره که از نیمه شعبان آغاز می‌شود و تا عید سعید فطر ادامه دارد، در بخش‌های خوشنویسی، نقاشی کودکان، شعر و مقاله، دل‌نوشته و پیامک و ... منتظر آثار علاقه‌مندان به آن حضرت است.

عاقل‌منش در ادامه تدوین روزشمار استان را پلی برای آیندگان دانست و از بی‌تفاوتی شهروندان نسبت به مجموعه‌های خدمات‌رسان انتقاد کرد.

وی با اشاره به ضرورت تدوین روزشمار گیلان با محوریت مرکز استان خاطرنشان کرد: 14 تیر با ورود نخستین اتوبوس در تهران در سال 1334 مصادف است و با وجود تلاش محققان گیلانی در ثبت وقایع گیلان و رشت در کتاب‌ها و سایت‌ها، تدوین تقویم روزشمار جامع استان با محوریت رشت ضروری است.

نایب رئیس شورای شهر رشت، درباره رونمایی تندیس مفاخر در سبزه‌میدان رشت یادآور شد: تهیه و تدوین مجموعه رشت می‌تواند به همگرایی فکری آحاد مختلف جامعه و هویت‌بخشی کمک کند. 

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول