اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاکی:

فرهنگ انتظار و عاشورا عامل پایداری ایران در برابر استکبار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاکی گفت: مهم‌ترین عامل پایداری انقلاب اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی آمریکا از فرهنگ بالنده انتظار و فرهنگ بالنده و حماسی عاشورای حسینی نشأت گرفته است.

فرهنگ انتظار و عاشورا عامل پایداری ایران در برابر استکبار است
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حجت‌الاسلام محمد محمدی بعد از ظهر امروز در کلاس دوره تربیت و تعالی فرماندهان و مدیران بسیج خواهران که به مدت دو روز برگزار می‌شود به تشریح بحث مهدویت پرداخت و اظهار داشت: مهدویت اندیشه و اعتقادی است که آینده انسان را ترسیم و افق روشنی از آن را ارائه می‌کند.
وی افزود: اندیشه مهدویت به معنای اعتقاد به ظهور منجی و مصلح بزرگ جهانی، اعتقاد مشترک همه ادیان و مکاتب بوده و هر دین و مکتبی به تناسب فرهنگ دینی و مذهبی خود از منجی موعود یادکرده است.
محمدی بیان کرد: مسلمانان با هر مذهب و مرامی با وجود اختلافات مذهبی در مسئله مهدویت و ظهور مهدی موعود(عج) به سبب وجود روایات متواتر اتفاق نظر دارند تا جایی که منکر مهدی موعود(عج) را از آئین مسلمانی خارج می‌دانند.
وی ادامه داد: در منابع اهل سنت نیز از پیامبر (ص) نقل شده که هر کس مهدی را انکار کند به راستی کافر است.
امام جمعه کاکی به موضوع مهدویت در مذهب تشیع اشاره کرد و گفت: اندیشه مهدویت در مذهب شیعه دوازده امامی از میان مذاهب اسلامی به دو دلیل مهم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است؛ نخست جایگاه اعتقادی مسئله مهدویت و دوم امامت در فرهنگ دینی.
وی خاطرنشان کرد: یکی از نتایج تلاش فکری مؤمن منتظر بصیرت، آگاهی، حقیقت‌بینی و مصون ماندن از انحرافات و باطل‌گرایی است.
محمدی یادآور شد: مهم‌ترین عامل پایداری روح حماسی و تسلیم ناپذیری پیروان مکتب اهل بیت (ع) در طول تاریخ و به ویژه امروز در عصر انقلاب اسلامی ایران در برابر استکبار جهانی آمریکا از فرهنگ بالنده انتظار و فرهنگ بالنده و حماسی عاشورای حسینی نشأت گرفته است.
وی ادامه داد: این حقیقتی است که حتی دشمنان شکست خورده مکتب تشیع و انقلاب اسلامی برآمده از آن نیز به آن اعتراف کرده‌اند زیرا بالندگی فرهنگ انتظار همچون فرهنگ بالنده جهاد عاشورایی در عدل گستری و ظلم ستیزی مصلح جهانی اسلام نهفته است.
امام جمعه کاکی متذکر شد: در عصر کنونی راه بروز  ولایت‌مداری این است که به ولایت فقیه واجد شرایط تن داده و از آن پیروی کنیم.
وی با اشاره به قابلیت‌های فردی و سازمانی برای زمینه‌سازی ظهور گفت: انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) مانند دیگر انقلاب‌های بزرگ جهانی بدون مقدمه و زمینه‌سازی به وجود نمی‌آید که بخشی از این زمینه‌سازی‌ها بر عهده شیعیان آن حضرت که در زمره منتظران به شمار می‌آیند است.
محمدی به تقویت قابلیت‌های فردی اشاره کرد و افزود: منتظر ظهور اگر از ایمان و اعتقاد دینی استوار و عمیق همراه با شناخت برخوردار باشد به یقین جذب افراد یا گروه های منحرف و گمراه نمی‌شود.
وی گفت: دشمنان برای تخریب فرهنگ مهدویت گونه های ادبی و هنری را که یکی از آن‌ها نیروسازی برای صفوف خود با خطرناک جلوه دادن جریان مهدویت، ایجاد شک، تردید و تنفر به ویژه معتقدان به مهدویت و برنامه‌ریزی برای نسل آینده برگزیده است.
امام جمعه کاکی ادامه داد: به عنوان مثال می‌توان به فیلم پیشگویی‌های نوستراداموس اشاره کرد که سه هدف را دنبال می‌کند اشاره کرد.
وی ادامه داد: این فیلم را که کمپانی صد درصد صهیونیستی گلدمایر ساخته چهره امام زمان(عج) را با تحریف و برداشت‌های خاص از پیشگویی‌های نوستراداموس، چهرهای خشن، مخرب و وحشت‌زده معرفی کرده و پیامد حضور ایشان را جنگ‌ها، جنایات و ناامنی‌ها برمی‌شمارد.
محمدی امام زمان (عج) را مبشر رحمت دانست و عنوان کرد: ولی فقیه بزرگ‌ترین نعمت الهی است و امروز فرمایشات  و بیانات مقام معظم رهبری برای ما مثل احادیث زمان ائمه (ع) است و باید از آن بهره بگیریم.
وی اضافه کرد: پیوند با ائمه پیروی از ولی فقیه است و مقام معظم رهبری سخنگوی حکومت مهدی(عج) است.
وی در پایان یادآور شد: شما خواهران باید فرزندانی را تربیت کنید که وصل به ولایت و حکومت اسلامی و مهدویت باشند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول