اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد نمایش حوزه هنری مازندران:

نمایش‌های جشنواره تیرنگ بدون بازبینی انتخاب می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول واحد نمایش حوزه هنری مازندران گفت: نمایش‌های جشنواره تیرنگ بدون بازبینی با حضور کارشناسان برای جشنواره انتخاب می‌شود.

نمایش‌های جشنواره تیرنگ بدون بازبینی انتخاب می‌شود

رستم کیاکجوری امروز در گفت‌وگو با فارس در شهرستان ساری اظهار داشت: نمایش‌هایی که برای جشنواره انتخاب می‌شود حتما باید در جشنواره تیرنگ به اجرا گذاشته می‌شود و بعد از داوری در جشنواره تیرنگ به جشنواره "ماه" راه پیدا می‌کنند.

وی از برگزاری نهمین جشنواره تئاتر بومی تیرنگ در استان خبر داد و بیان کرد: جشنواره تئاتر بومی تیرنگ با رویکرد بومی، آیینی و کارکردی هنری و دینی در استان برگزار می‌شود.

کیاکجوری موضوع‌های نمایش نامه‌های این دوره از جشنواره را آیین و  سنت‌های مازندران، مشاهیر ادبی، علمی، هنری و دینی، قصه‌های قران کریم، زندگی پیامبران و ائمه، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، تولید ملی و حمایت از سرمایه ایرانی و خانواده و الگوی ایرانی عنوان کرد.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری مازندران با اشاره به اینکه این جشنواره در بخش‌های بزرگسال، کودک و نوجوان و خیابانی برگزار می‌شود، تصریح کرد: زمان اجرای آثار بزرگسال کمتر از 45 و بیشتر از 75 دقیقه، آثار کودک و نوجوان کمتر از 45 و بیشتر از 60 دقیقه و آثار خیابانی کمتر از 15 دقیقه و بیشتر از 25 دقیقه نباشد.

وی ادامه داد: اولویت انتخاب آثار با آنهایی است که در هیچ جشنواره‌ای شرکت نکرده و به اجرای عمومی در نیامده باشد.

کیاکجوری با اعلام اینکه فراخوان این جشنواره از اول تیر ماه ارسال شده است، افزود: آخرین مهلت ارسال تا پایان تیر ماه است و بعد از بازبینی نمایشنامه‌ها، نتایج نمایشنامه‌های راه یافته به جشنواره دوم شهریور اعلام می‌شود.

این مسئول استانی با بیان اینکه جشنواره تیرنگ در سطح کشور به نام مازندران شناسانده شده است، بیان کرد: موقعیت جشنواره تئاتر تیرنگ قابلیت منطقه‌ای شدن را دارد و چون آداب و رسوم و سنن آیینی مذهبی در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود مورد استقبال عموم قرار می‌گیرد.

مسئول واحد نمایش حوزه هنری مازندران تصریح کرد: برای منطقه‌ای شدن جشنواره تیرنگ نیازمند حمایت مسئولان در بخش‌های مختلف اجرایی هستیم و اعتبارات در این هنر حرف اول را می‌زند. 

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول