اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازیگر و کارگردان تئاتر:

تئاتر نیازمند پرورش توانایی‎ها است

خبرگزاری فارس: بازیگر و کارگردان تئاتر گفت: نمایش تنها به استعداد نیازمند نیست بلکه این هنر نیازمند پرورش توانایی‎ها است.

تئاتر نیازمند پرورش توانایی‎ها است

نجمه رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: نمایش هنری است که علاوه بر استعداد ذاتی به مهارت و پرورش توانایی‎ها نیازمند است.

وی افزود: کسب مهارت و توانایی در حوزه نمایش نیز مانند سایر رشته‎ها به مطالعه و تجربه نیاز دارد و این امر نیازمند این است که امر آموزش از دوره‎های پایین سنی و تحصیلی آغاز شود.

بازیگر و کارگردان تئاتر در ادامه بیان داشت: در بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا دانش‌آموزان از همان نخستین سال‎های تحصیل از طریق شرکت در کلاس‎های نمایش یا حضور در تالارهای نمایش با هنر تئاتر آشنا می‎شوند.

وی اذعان داشت: قشر جوان تئاتر تجربه چندانی ندارند و اساتید و پیشکسوتان از سالن‌های نمایش فاصله گرفته‌اند و جوانان از روی علاقه به این هنر روی می‌آورند و تنها اندکی از آنها در زمینه تئاتر تحصیلات دانشگاهی دارند.

رضایی تصریح کرد: باید اماکنی توسط شهرداری برای برگزاری تئاتر در نظر گرفته شود و صرف راه‌اندازی تئاتر سیار کافی نیست و باید برای تکامل تئاتر سیار، توجه مستمر و برنامه‌ریزی مناسب صورت گیرد.

وی افزود: رقابت در تئاتر بسیار بالاست و چون فضاهای خصوصی در این امر قدرت بیشتری دارند، کم‌تر ریسک می‎کنند و بر روی هر گروه نمایشی سرمایه‌گذاری نمی‎کنند.

بازیگر تئاتر در ادامه گفت: سازمان‎های خصوصی تنها به  برگشت مالی خود می‎اندیشند و گاه حتی بدون توجه به ارتباطات فرهنگی تنها به برگشت سرمایه خود می‎اندیشند.

وی در پایان تصریح کرد: استقبال از تئاتر در شهر اصفهان متوسط است اما با توجه به اینکه دست‌اندرکاران تئاتر با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‎کنند، انتظار می‌رود که استقبال بیشتری از تئاتر در شهر فرهنگی اصفهان صورت گیرد و به حمایت مسئولان نیاز دارد.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول