اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای حل مشکل کمبود سالن تئاتر اصفهان

سالن‌های متروک تئاتر در اصفهان فعال شود

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر گفت: درخواست گروه‌های تئاتر اصفهان از مسئولان این است که سالن‌های تئاتر را افزایش دهند و در این راه گروه تئاتری پژوهش مهر آمادگی دارد سالن‌های متروک تئاتر در سطح شهر را فعال کند.

سالن‌های متروک تئاتر در اصفهان فعال شود

رادمهر کشانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به کمبود سالن نمایش به عنوان مهم‌ترین مشکل تئاتر اصفهان اظهار کرد: برخی از این سالن‌های تئاتر در اختیار ارگان‌های دولتی قرار دارد و سالن فرشچیان نیز گر چه تحت نظارت اداره‌کل ارشاد است اما به شکل خودگردان اداره می‌شود.

وی با بیان اینکه محل استقرار گروه تئاتر پژوهش مهر در تالار فرشچیان قرار داشت، تصریح کرد: گروه ما حاضر به انجام کارهای سفارشی نیست و به همین دلیل گر چه سالن تئاتر فرشچیان مخاطب چندانی را جذب نمی‌کرد، تئاترهای خود را در این سالن به صحنه می‌بردیم.

مسئول تئاتر پژوهش‌ مهر افزود: شرایط کار در این سالن بسیار سخت بود و گروه‌های تئاتری تمایلی به اجرای تئاتر در این سالن را نداشتند اما سعی کردیم این سالن را برای اجرای تئاتر حفظ کنیم و گاهی با یکی دو نفر تماشاچی تئاتر خود را به صحنه می‌بردیم.

وی تاکید کرد: در طول این مدت تلاش کردیم با تبلیغات گسترده اجرای تئاتر در این سالن را در اذهان مردم جا بیندازیم و این سالن امروز از جمله سالن‌های شناخته شده تئاتر در اصفهان محسوب می‌شود به گونه‌ای که گروه‌های تئاتری به سمت این تالار روی آورده‌اند و به نوعی برای خود ما جایی باقی نمانده است.

کشانی ادامه داد: اکنون گروه ما نمایش روزی روزگاری را که در فروردین‌ماه مجوز گرفته، آماده اجرا دارد، اما سالنی برای اجرا نداریم و سالن فرشچیان نیز تا شهریورماه نوبت اجرای تئاتر دارد.

وی با اشاره به اینکه بار دیگر آفت کمبود سالن نمایش دامن‌گیر تئاتر شده است، تصریح کرد: یک گروه نمایشی را نمی‌توان چندین ماه برای به علت کمبود سالن آماده اجرا نگه داشت و طبیعی است که آنها جذب گروه‌های نمایشی دیگر ‌شوند و تئاتری که مجوز گرفته بدون اجرا حذف ‌شود.

*‌ هنوز قول‌های مدیر جدید ارشاد برای تئاتر اجرایی نشده است

این کارگردان تئاتر با اشاره به قول‌هایی که مدیرکل اداره ارشاد درباره سالن‌های خالی و بدون‌ استفاده شهر اصفهان برای مناسب‌سازی تئاتر داد، گفت: صحبت‌های مدیرکل جدید ارشاد اصفهان گر چه بسیار امیدوار کننده بود اما هنوز عملی نشده است و حتی هنوز جلسه اختصاصی با گروه‌های تئاتری برای بررسی مشکلات این گروه تشکیل نشده است.

وی با بیان اینکه از زمان انتصاب مدیر جدید ارشاد فضای تئاتری مناسب‌تری در تالار فرشچیان شکل گرفته و طبقه بالای تالار برای تئاتر میدانی به شیوه نقالی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: با توجه به هزینه‌های اداره ارشاد و گروه‌های نمایشی برای جا افتادن تئاتر در تالار فرشچیان پیشنهاد می‌کنم سالن اصلی این تالار منحصر به اجرای تئاتر شود و یا سن سالن سینما برای اجرای نمایش تجهیز شود تا به خوبی پاسخ‌گوی بخشی از گروه‌های تئاتری اصفهان باشد.

*‌ سینما ایران را می‌توان به سالن دایمی تئاتر تبدیل کرد

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه به تازگی سینما ایران برای فروش گذاشته شده است، گفت: اداره ارشاد اصفهان می‌تواند این سینما را در اختیار بگیرد و ما به عنوان گروه خصوصی حاضر هستیم این سالن‌ را مدتی کرایه و تئاتر دایمی در آن راه‌اندازی کنیم.

کشانی ادامه داد: هم‌چنین سالن‌هایی مانند اندیشه در خیابان نظر و سالن‌های از کار افتاده ارگان‌های دیگر را می‌توان برای تئاتر تجهیز و تئاترهای مردمی ایجاد کرد.

وی افزود: گروه ما آمادگی دارد دیگر سالن‌های متروک تئاتر را حتی اگر در پرت‌ترین نقطه اصفهان قرار داشته و گروهی حاضر به اجرای تئاتر در آن نباشد، همانند تالار فرشچیان به سالن دائمی و فعال تئاتر تبدیل کند.

انتهای پیام/صا10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول