اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آمل:

نباید دماوند دستخوش بی‌مهری‌ شود

خبرگزاری فارس: فرماندار آمل گفت: نباید دماوند دستخوش انواع بی‌مهری‌ها، بهره‌برداری‌های بی‌رویه و خسارت‌های آگاهانه و ناآگاهانه شود.

نباید دماوند دستخوش بی‌مهری‌ شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، یدالله اکبرزاده ظهر امروز در نخستین همایش ملی بررسی مشکلات و آسیب‌های قله دماوند با عنوان "دماوند کوه در گذشته، حال و آینده" بیان داشت: در بیان عظمت و جایگاه ویژه دماوند در سلامت آب و هوا و محیط زیست نمی‌توان با زبان و گفتار دست به تفسیر زد زیرا باید این پدیده خارق‌العاده طبیعی را از نزدیک لمس کرده و آن را درک کرد تا به عظمت آن پی برد.

وی افزود: دماوند یکی از بزرگ‌ترین آتشفشان‌های خاورمیانه را در خود جای داده است که باعث ایجاد بسیاری از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری نظیر آبگرم در منطقه رینه، گزانه و بخش لاریجان شده است.

نماینده عالی دولت در آمل با اعلام اینکه این بنای باشکوه از بزرگ‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور محسوب می‌شود، تاکید کرد: این قله بام ایران بوده و خاستگاه اسطوره‌های ایرانی و نماد ملیت و وفاق ایرانیان است.

اکبرزاده با بیان اینکه نباید دماوند دستخوش انواع بی‌مهری‌ها، سوء استفاده‌ها، بهره‌برداری‌های بی‌رویه و خسارت‌های آگاهانه و ناآگاهانه شود، تصریح کرد: دماوند که در بخش لاریجان استان مازندران واقع شده به عنوان نخستین اثر طبیعی و نماد ملی به ثبت میراث فرهنگی و گردشگری رسیده است که علاوه بر جاذبه‌های طبیعی از مقام و ارزش معنوی بسیار ویژه‌ای برخوردار است.

فرماندار آمل این قله را به لحاظ شاخصه‌های تاریخی، مردم‌شناسی، فرهنگ بومی و محلی دارای جایگاه خاصی دانست که پیوندی ناگسستنی با ملت ایران برقرار کرده است.

وی اضافه کرد: برای این همایش ملی که برای نخستین بار به میزبانی آملی برگزار می‌شود حدود 200 مقاله علمی و پژوهشی ارسال شده است.

اکبرزاده اعلام آمادگی کرد تا در هر دوره‌ای آمل امکانات لازم برای میزبانی از همایش‌های ملی دماوند را فراهم کند، گفت: حتی به همراه مسئولان شهری سعی داریم تا بودجه‌ای برای برگزاری این همایش‌ها در سطح شهر در نظر بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری این همایش نیاز به اعتباری ملی دارد تا بتوانیم برای گره‌گشایی مشکلات دماوند متخصصان و صاحب‌نظران بیشتری را دعوت کنیم.

اکبرزاده با اشاره به چهار بانده شدن محور هراز ابراز داشت: چهار بانده شدن محور هراز که یکی از پرترددترین محور مواصلاتی کشور بوده و شمال کشور را به پایتخت متصل می‌کند می‌تواند در برگزاری این همایش‌ها بسیار مفید باشد.

وی در پایان یاداور شد: قله دماوند نماد مقاومت، دلیرمردی، دلیری و شجاعت مردان و زنان ایرانی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ش20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول