اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد

تولید 5 میلیون تن سنگ معدن در واحد صنعتی فولادمبارکه

خبرگزاری فارس: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فولادمبارکه اختیار تولید پنج میلیون تن سنگ معدن از طریق معادن سنگان و خراسان را از رئیس جمهور گرفته است.

تولید 5 میلیون تن سنگ معدن در واحد صنعتی فولادمبارکه

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی غضنفری دقایقی پیش در مراسم افتتاح پروژه احیای مستقیم شهید خرازی فولادمبارکه با اشاره به اینکه ورود به حوزه سنگ معدن از درخواست‌های رئیس جمهور است، اظهار کرد: رئیس جمهور دستور اجرای تولید پنج میلیون تن سنگ معدن در واحد صنعتی فولادمبارکه از طریق معادن سنگان و خراسان را داده است.

وی ادامه داد: با قراردادی که در روز یکشنبه امضا می‌شود این اختیار در حوزه فولادمبارکه قابل اجرا است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه در آغاز دولت نهم برنامه چهارم توسعه نیز آغاز به کار کرد، افزود: کشور در انتهای برنامه سوم توسعه تنها سه هزار و 700 معدن شناخته شده داشت که در انتهای برنامه چهارم این شاخص به پنج هزار و 700 مورد افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در برنامه سوم توسعه یک‌صد و 55 میلیون تن استخراج از معادن صورت گرفت، تاکید کرد: این میزان استخراج در انتهای برنامه چهارم به دو برابر افزایش یافت.

غضنفری همچنین حجم سرمایه‌گذاری‌ها در برنامه سوم توسعه را 500 میلیارد تومان دانست و گفت: حجم سرمایه‌گذاری‌ها در انتهای برنامه چهارم به سه برابر ارتقا یافته است.

وی مجموع معادنی که هر ساله مورد برداشت قرار می‌گیرد را 300 هزار تن عنوان کرد و افزود: اگر استفاده از معادن را تا سه برابر افزایش دهیم تا 57 سال آینده کشور نیاز به برداشت و اکتشاف جدید ندارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت از واگذاری 20 میلیون تن ظرفیت به شرکت‌های مختلف فولادی کشور از جمله فولادمبارکه در روز یکشنبه آینده خبر داد و اظهار کرد: نرخ رشد جهانی فولاد در حالی اکنون به هشت درصد رسیده است که این شاخص در کشور ما نرخ رشد 10 درصدی را تجربه می‌کند.

وی تولید فولاد در آغاز انقلاب را کمتر از یک میلیون تن عنوان کرد و افزود: اکنون تولید فولاد ایران به چهارده میلیون تن ارتقا یافته است.

غضنفری با مقایسه تولید فولاد کشور طی برنامه‌های سه و چهارم توسعه تاکید کرد: در برنامه سوم به تولید 10 میلیون تن فولاد در کشور دست یافتیم که این تولید در برنامه چهارم به 18 میلیون تن و اکنون به 20 میلیون تن ارتقا یافته است.

وی ظرفیت محصولات فولادی کشور را 30 میلیون تن دانست و تاکید کرد: تا سال 1394 ظرفیت تولید فولاد خام کشور به 45 میلیون تن افزایش می‌یابد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین با بیان اینکه ظرفیت سنگ آهن کشور باید به دو تا سه برابر میزان کنونی افزایش یابد، گفت: به تناسب این موضوع سرمایه‌گذاری‌ها نیز در این بخش به سه برابر می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه خودکفایی در کشور توسعه یافته است، بیان کرد: ضریب بومی‌سازی فولاد به 90 درصد می‌رسد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول