اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع امور صنفی چالوس خبر داد

تداوم روند کاهشی قیمت مرغ در چالوس

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع امور صنفی مشترک چالوس از عرضه مرغ منجمد و گرم برای ماه مبارک رمضان در این شهر خبر داد و گفت: در هفته گذشته قیمت مرغ در این شهر کاهش یافته و این روند ادامه خواهد یافت.

تداوم روند کاهشی قیمت مرغ در چالوس

به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، رحمت الیکایی صبح امروز در نشست بررسی مشکلات افزایش قیمت‌ها به میزبانی شورای اسلامی شهر چالوس با بیان اینکه عرضه مرغ منجمد و گرم برای ماه مبارک رمضان در دستور کار قرار دارد، گفت: در هفته گذشته در سطح شهر مرغ حدود 400 تومان کاهش قیمت داشته است و این روند ادامه خواهد یافت.

وی افزود: در مورد بازار هفتگی اگر بنا به عرضه کالاهای بی‌کیفیت و غیراستاندارد باشد مخالف هستیم اما، اگر در آن کالای باکیفیت و مرغوب عرضه شود و نظارت کافی نیز بر آن صورت گیرد طرح خوبی است.  

عضو شورای اسلامی شهر چالوس نیز در این جلسه گفت: همه ما از یک خانواده هستیم و می‌توانیم با استفاده از نظرات یکدیگر مشکلات موجود را برطرف کنیم.

ویدا صیادی‌نژاد افزود: باید به کمک هم جامعه را در تعادل نگه داریم تا مشکلات مردم بیشتر نشود چرا که معتقدیم اگر فقر از دری وارد شود از در دیگر ایمان می‌رود و بنابراین نباید فقط توجیه کنیم و بگذریم.

وی بیان داشت: باید این جلسات بازتاب خوبی داشته باشد و مردم ببینند مسئولان در تلاش هستند تا زندگی راحت‌تری برایشان فراهم کنند.

صیادی‌نژاد با اشاره به اینکه گرانی بیداد می‌کند و درآمدها پایین است، تاکید کرد: ما نیز جزو این مردم هستیم و این گرانی شامل ما هم می‌شود  بنابراین باید حرکتی کرد تا مردم زندگی راحت‌تری داشته باشند.

معاون جهادکشاورزی شهرستان چالوس نیز یادآور شد: از زمان تولید تا عرضه یک زنجیره طی می‌شود و نتایج برخی از این زنجیره‌ها ناشی از سیاست‌های کلی و کلان کشور است و ما شاید نتوانیم خیلی در این بخش ورود پیدا کنیم اما، بسیاری از مسائل به شهرستان برمی‌گردد که می‌توان تصمیم‌های موثری در این رابطه گرفت و باید دید کدام بخش از این زنجیره متاثر از تصمیم شهرستانی است تا بتوان با آن برنامه‌ریزی کرد.

فرزاد نوائیان افزود: اگر بخواهیم به نتیجه برسیم باید بررسی شود که در این زنجیره آیا تولیدکننده مدیریت صحیح ندارد یا در چرخه توزیع مشکل داریم و یا آیا تولیدکننده ما امکانات لازم را برای نگهداری اقلام خود در اختیار دارد و آیا می‌توانیم تسهیلات کم‌بهره را به تولیدکنندگان خود بدهیم یا خیر که این امر نیازمند آسیب‌شناسی لازم است.

وی اظهار داشت: اگر تسهیلات لازم به تولیدکنندگان داده شود خود به خود چرخه عرضه و تقاضا مطلوب می‌شود.

* جمعیت شناور بالای یک میلیون نفر را پوشش می‌دهیم

مسئول بهداشت محیط وحرفه‌ای شبکه بهداشت و درمان چالوس نیز گفت: گرانی بحث سراسری است اما، گران‌فروشی را همه ما شاهد هستیم و این امر در شهر ما بیش از دیگر شهرهای منطقه به چشم می‌آید.

وی افزود: شهرستان چالوس جمعیت 120 هزار نفری دارد اما همواره جمعیت شناور بالای یک میلیون نفر را پوشش می‌دهیم و به همین دلیل مخارج ما نیز بالا می‌رود.

رحمت‌اله بیابانی افزود: نان از اقلام ضروری و روزانه مردم است که باید نظارت لازم بر کیفیت و کم‌فروشی آن بیشتر شود و بحث آرد 18 درصدی نیز به صورت جدی پیگیری شود.

* بازار به صورت بارانداز ایجاد شود

نایب رئیس دوم مجمع امور نفی مشترک چالوس نیز در این جلسه اظهار داشت: فروشندگان اجناس در بازار به دو دسته تقسیم می‌شوند عده‌ای از مالکان و فروشندگان ثابت مغازه‌های شهر هستند که نمی‌توان از آنها به‌عنوان گران فروش یاد کرد اما، عده‌ای در پاساژها و مغازه‌های بدون پروانه و داشتن پایان کار فعالیت دارند و به نوعی باید اجاره و هزینه‌های جانبی آنها تامین شود که به گران‌فروشی روی می‌آورند.

حمزه شیخ‌الاسلامی با بیان اینکه باید کنترل لازم صورت گیرد تا کالا عادلانه با سود کم به دست مردم برسد، گفت: در گذشته بازار هفتگی داشتیم اما، پاسخگو نبود و امروز در برخی بازارهای هفتگی در شهرستان‌ها محصولات با کیفیت کم و غیراستاندارد را عرضه می‌کنند که باید جلوی آنها را گرفت.

وی بیان داشت: باید منطقه‌ای از شهر را در نظر بگیریم و بازار به صورت بارانداز در آن ایجاد کنیم تا تولیدکنندگان اجناس خود را به مغازه‌داران و فروشندگان ارایه کنند که این هم به نفع تولیدکننده است و هم فروشنده که مجبور نیست از شهرهای بزرگ خرید و با هزینه‌های اضافه مواجه شود.

* زیرساخت لازم برای جذب گردشگر وجود ندارد

معاون میراث فرهنگی و گردشگری چالوس نیز در سخنانی یادآور شد: در چالوس زیرساخت لازم برای جذب گردشگر و به تبع آن کنترل قیمت و تورم وجود ندارد و بازارچه و نمایشگاه دائمی می‌تواند در این رابطه راهگشا باشد که در این باره سازمان گردشگری آماده هرگونه همکاری به ویژه در بخش تخصیص اعتبارات لازم است.

محمد متاجی افزود: برای داشتن بیشترین مسافر، باید زیرساخت‌های حداقلی در شهرستان فراهم باشد، بسیاری از شرکت‌های تعاونی ما در حال تعطیل شدن هستند که باید آنها را تقویت و تورم را کنترل کرد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل همگانی چالوس نیز گفت: در مقایسه با بسیاری از شهرها در چالوس هم به همان اندازه تلاش و کوشش صورت می‌گیرد اما،گرانی تنها معطوف به این منطقه است که جای تامل دارد و حتی کرایه تاکسی و ارزاق و تره‌بار در شهرهای شرق استان به مراتب کمتر از چالوس است و این به دلایل مختلفی برمی‌گردد که باید آسیب‌شناسی و بررسی صورت گیرد.

فرزین مددپور افزود: ما بر اساس مصوبات سالانه شورای شهر اعمال قانون می‌کنیم و در کنار آن کنترل و نظارت محسوس و غیرمحسوس و همچنین برخورد جدی با متخلفان و اعمال آرای صادره برای آنها صورت می‌گیرد.

انتهای‌پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول