اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان اصفهان:

وزارت بازرگانی تنها مجوز 10 هزار تن مرغ را به بازار داد

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان اصفهان با اشاره به اینکه دولت به وعده‌‌های خویش برای ارائه سویا به مرغ‌داران عمل نکرده، گفت: با اعلام وزارت بازرگانی در حدود 10 هزار تن مرغ که مصرف دو روزه کشور به بازار عرضه می‌شود.

وزارت بازرگانی تنها مجوز 10 هزار تن مرغ را به بازار داد

علی بیدرام در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به قیمت گوشت مرغ اظهار کرد: سرانه مصرف گوشت مرغ هر ایرانی 22 کیلو است که با افزایش قیمت سوخت شاهد افزایش قیمت مرغی مورد نیاز مصرف ‌کننده شده‌ایم.

وی با اشاره به عوامل گرانی قیمت مرغ در کشور تصریح کرد: دامپزشکی کل کشور هنوز نتوانسته مشکل آنفلوآنزا، نیوکاسل و برونشیت را رفع کند.

رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان اصفهان با بیان ناتوانی دامپزشکی کل کشور در معاینه همه مرغ‌ها ادامه داد: به دلیل تحریم‌هایی که کشور را در بر گرفته دامپزشکی قادر به وارد کردن واکسن‌های مورد نیاز مرغ‌داری‌ها نیست.

وی با بیان اینکه در حدود 6 میلیون و 600 هزار جوجه‌ریزی در استان اصفهان انجام شده است، تاکید کرد: با وجود اینکه مصرف سرانه گوشت مرغ در کل ایران در روز 5 هزار تن است، با از بین رفتن نیمی از آنها کشور با کمبود گوشت مرغ مواجه می‌شود.

بیدرام ادامه داد: با افزایش قیمت سویا، سوخت و افزایش دستمزد کارگران از جمله عوامل گران شدن مرغ است.

وی تاکید کرد: کاهش قیمت مرغ بستگی به افزایش تولید و واردات آن دارد، اما به دلیل افزایش تقاضا که به صورت مستقیم از کشتارگاه‌ها انجام می‌شود کاهش مرغ در بازار را به دنبال داریم.

رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان اصفهان با اشاره به جلساتی که در استانداری برگزار شد، اضافه کرد: ناتوانی دامپزشکی در تولید واکسن‌ها و نداشتن دانش و تجهیزات مناسب سبب افزایش 30 درصدی تلفات در مرغ‌داری‌ها شده است.

وی با اشاره به بازار عرضه گوشت مرغ افزود: با اعلام وزارت بازرگانی و تجارت در حدود 10 هزار تن مرغ که مصرف دو روزه کشور است به بازار عرضه می‌شود.

بیدرام با توجه به قیمت 2 هزار تومانی ارز اضافه کرد: سویا با قیمت یک ‌هزار و 600 تومان به مرغ‌دار داده می‌شود.

وی ادامه داد: مرغداری‌ها کل کشور برای دریافت سویا 200 میلیارد تومان به اتحادیه کل کشور داده‌اند، اما هنوز سویایی به مرغ‌داران داده نشده است.

رئیس اتحادیه مرغداران استان اصفهان تاکید کرد: وعده‌هایی که از سوی دولت به مرغ‌داری‌ها و مردم داده می‌شود کذب دانست.

وی با توجه به افزایش تقاضای در ماه‌های شعبان و رمضان اظهار کرد: در صورتی که نهاده‌های تولید در اختیار مرغ‌دار قرار نگیرد قیمت مرغ رو به افزایش می‌رود، سویایی که در کشور تولید می‌شود به دلیل واردات دانه‌های روغنی به قیمت یک هزار و 700 تومان به فروش می‌رسد.

وی در مورد واکسن‌هایی که در مرغ‌داری‌ها استفاده می‌شود، تصریح کرد: واکسن‌ها از تخم‌مرغ اجدادی، مرغ مادر تهیه می‌شود.

رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان اصفهان به تحریم‌ها و عدم توجه دامپزشکی‌ بر مرغداری‌ها اشاره کرد و گفت: آمار مدیرکل دامپزشکی استان تلفاتی حدود سه درصد را در مرغ‌داری‌ها اعلام کرده است، در حالی که واقعیت این تلفات 30 درصد است.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول