اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

کشورهای غربی در حال انحراف بیداری اسلامی هستند

خبرگزاری فارس: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: تمام تلاش کشورهای غربی این است که بیداری اسلامی را به مسیر دیگری که اهداف خود را تامین می‌کند، منحرف کنند.

کشورهای غربی در حال انحراف بیداری اسلامی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید محمد غروی سه‌شنبه شب در همایش گفت‌وگوی جوانان جهان اسلام که با حضور جوانان ایران و تونس در سالن همایش اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد اظهار کرد: امروز شرایط حساسی را در جهان اسلام ملاحظه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی به دنبال انقلاب اسلامی و صدور فرهنگ آن به بیشتر کشورهای اسلامی پدید آمده است تصریح کرد: تمام تلاش کشورهای غربی این است که این بیداری را به مسیر دیگری که اهداف خود را تامین می‌کند، منحرف کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه برخی حاکمان کشورهای اسلامی می‌خواهند نهضت‌ها و انقلاب‌ها را اگر بتوانند خاموش و اگر نتوانستند به مسیر دیگری منحرف کنند اضافه کرد: نکته‌ای که امروز بسیار مهم به نظر می‌رسد، توجه به روش‌های دشمنان و درک هدف‌های دشمنان و مخالفان است تا موفقیت جهان اسلام را رقم بزنیم و موقعیت آن را تثبیت کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ایران، اسلامی و با اراده‌ای الهی آغاز شد خاطر نشان کرد: در کشورهایی که بیداری اسلامی رخ داده است، باید بتوانند از تجارب انقلاب اسلامی ایران استفاده کنند.

غروی با اشاره به اینکه مهم‌ترین رمز پیروزی انقلاب اسلامی ایران وحدت کلمه بود اظهار داشت: همه دست به دست هم دادند و با وحدت کلمه و تبعیت از رهبری این نهضت را پیش بردند.

وی با تاکید بر اینکه ویژگی خاص انقلاب اسلامی ایران رهبری آن بود تصریح کرد: رهبری این نهضت بر عهده مردی الهی قرار گرفت که دارای مرجعیت شایسته‌ای بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه این رهبری مورد قبول همه مردم بود اضافه کرد: حتی دشمنان هم نمی‌توانستند حرکت انقلاب و روش‌های آن را محاسبه کنند.

وی بیان کرد: در گذشته ما و دشمنان تجربه نداشتیم اما امروز کشور ما دارای تجربه اساسی اسلامی است که پس از بیداری اسلامی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است.

غروی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران ثابت کرد که می‌شود نظامی در پرتوی اسلام به وجود آورد تصریح کرد: این نظام می‌تواند به حرکت و بالندگی خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه آنچه که در این شرایط بسیار بااهمیت تلقی می‌شود حفظ تجارب است اظهار کرد: در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن نظام جمهوری اسلامی تجارب بسیار ارزشمندی به وجود آورد که اگر استفاده کنیم به اهداف بلند خود دست پیدا خواهیم کرد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مهم‌ترین نکته‌ امروز تقویت مبانی فکری و نظری است و بنابراین باید بیشتر با مفاهیم اسلامی آشنایی و شناخت پیدا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه آنچه در روایات اسلامی بسیار به آن تاکید شده است حفظ برادری میان امت‌ها است خاطر نشان کرد: ما مسلمانان برادر دینی یکدیگر هستیم و می‌توانیم با وحدت کلمه و عمل به دین به اهداف خود دست پیدا کنیم.

غروی با بیان اینکه باید خود را ملزم به اهداف اسلامی و برادری را ایجاد کنیم اظهار کرد: در روایات آمده است شیعه می‌تواند به اهداف خود دست پیدا کند و شیعه کسی است که از پیامبر (ص) و اهل‌بیت (ع) پیروی کند.

وی تاکید کرد: به مسلمانان توصیه شده است با یکدیگر ارتباط و ملاقات و نسبت به یکدیگر دلسوزی داشته باشند و مشکلات را با کمک هم حل کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: شیعه باید به گونه‌ای رفتار کند که توجه دیگران را به سیره اهل‌بیت (ع) جلب کند.

وی خاطر نشان کرد: از ورود به مسائلی که موجب عداوت با شیعه می‌شود باید پرهیز کرد و بلکه در مسائلی که قابل فهم است باید ورود پیدا کنیم.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول